• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403040200931
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل سازمان توسعه تجارت خبرداد

افزایش رایزنان بازرگانی کشور به۶۰ نفر

افزایش رایزنان بازرگانی کشور به۶۰ نفر

ایسنا/همدان مدیرکل دفتر آسیای میانه و روسیه سازمان توسعه تجارت از هدفگذاری افزایش رایزنان بازرگانی کشور خبرداد و گفت: هدف‌گذاری شده تعداد رایزنان بازرگانی کشور را به ۶۰ نفر افزایش دهیم.

اکبر گداری شنبه ۲ تیرماه، در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان همدان، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ رایزن بازرگانی در کشورهای همسایه و برخی کشورهای اروپایی داریم که هدفمان این است این تعداد از رایزنان بازرگانی کشور را به ۶۰ نفر افزایش دهیم. 

وی افزود: در حال حاضر کشور روسیه در ایران ۳۰ تا ۴۰ فرد متخصص دارد که بازار ایران را رصد می‌کنند این در حالیست که ما کل بازار چین را توسط یک رایزن بررسی می‌کنیم که در این رابطه امیدوارم به روزی برسیم که تعداد رایزنان بازرگانی ما در یک کشور به ۱۰ نفر و به طور تخصصی برسد.

گداری در ادامه با بیان اینکه با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان داشتیم اقدامات خوبی در صادرات محصولات کشاورزی صورت گرفته است، گفت: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی کشور و استان همدان نیاز به استفاده از تکنولوژی روز بوده تا بتوان شاهد توسعه صادرات محصولات کشاورزی کشور و این استان بود.

مدیرکل دفتر آسیای میانه و روسیه سازمان توسعه تجارت ادامه داد: صادرات غیرنفتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که صادرات موجب می‌شود قیمت تمام شده در کشور کاهش یابد.

وی افزود: صادرات یک فرایند است که در این فرایند دستگاه‌های مختلفی دخیل هستند که تحریم‌های ظالمانه و برخی خود تحریمی‌ها باعث شده مشکلات صادرکنندگان بیشتر شود.

گداری تعهدات ارزی را از دیگر مشکلات عدیده صادرکنندگان دانست و تصریح کرد : سازمان توسعه تجارت تصمیم گیرنده تعهد ارزی نیست ولی می‌توان مشکلات تجار و بازرگانان را با جلساتی حل کرد.

وی گفت: امروز شکل صادرات تغییر کرده و در حال حاضر صادرات از حالت سنتی خارج شده است به طوری‌ که همه کشورها در کشور مقصد زنجیره فروش را ایجاد می‌کنند و دیگر اینطور نیست که کار را به فرد ثالث محول کنند.

گداری خاطرنشان کرد: استان همدان در برخی از محصولات کشاورزی دارای مزیت رقابتی است اما به توفیق چندانی در صادرات آن نرسیده‌ چرا که شبکه توزیع را در بازار مقصد برعهده نگرفته است.

 وی تاکید کرد: در این رابطه در اتاق بازرگانی باید تدبیری بیندیشند که با همکاری بخش خصوصی از یک شریک در کشور مقصد استفاده کرده و فروشگاهی را برای عرضه محصولات استان در آنجا دایر کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha