• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403040200683
  • منبع : قوه قضاییه

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه:

کارگروه ویژه برای ارتقای وضعیت کارکنان دستگاه قضا تعیین می‌شود

کارگروه ویژه برای ارتقای وضعیت کارکنان دستگاه قضا تعیین می‌شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه از تعیین کارگروه‌های ویژه در جهت رفع دغدغه معیشتی و رفاهی، ایجاد ظرفیت‌های مناسب جهت ارتقای وضعیت کارکنان دستگاه قضا و ایجاد تحول در نگرش آمارگیری و تمرکز بر ارتقا کیفیت در حل مسائل قضایی خبر داد.

به گزارش ایسنا،  محمدباقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضاییه، در جمع مدیران کل ادارات تابعه و مشاوران این معاونت ضمن تشکر از فعالیت‌های چشمگیر صورت گرفته در سال ۱۴۰۳ تاکنون عنوان کرد: مبنای اجرای برنامه‌های عملیاتی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، سند تحول قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه جلسات مستمری در سال گذشته برگزار شده است که نتایج آن بصورت ویژه بر مبنای برنامه ریزی‌های سال آتی تاثیرگذار خواهد بود، از تعیین کارگروه‌های ویژه در جهت رفع دغدغه معیشتی و رفاهی، ایجاد ظرفیت‌های مناسب جهت ارتقا وضعیت کارکنان دستگاه قضا و ایجاد تحول در نگرش آمارگیری و تمرکز بر ارتقا کیفیت در حل مسائل قضایی خبر داد.

الفت گفت: در حوزه بهره برداری از سامانه ها، بویژه سامانه‌های جذب و در راستای اصلاح و تغییر روش‌ها به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافتیم. ضمن اینکه علاوه بر غربالگری از طریق آزمون با بهره مندی از شاخصه‌های نخبه گزینی از میان دانشگاهیان و حوزویان در فرایند جذب تسریع شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همچنین با بیان اهمیت اصلاح نظام نگهداشت و رتبه بندی کارکنان قوه قضاییه اظهار کرد: موضوعات و حوزه‌های کاری در دستگاه قضا بسیار متنوع است و این حجم از فعالیت متنوع و فراوانی کار قطعاً نیازمند بکارگیری نیروی متخصص و توانمند است که با حفظ سلامت کاری بصورت فعال و پویا وارد میدان عملیاتی شوند؛ لذا ایجاد امید آفرینی و رفع دغدغه‌های کارکنان بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اصول شایسته سالاری در نظام حکمرانی خطاب به مدیران خاطر نشان کرد: با نگاه صیانتی، ارزشیابی و شناسایی و معرفی بحق کارکنان شایسته در پست‌های متناسب می‌توان برنامه ریزی عادلانه‌ای برای ظرفیت سازی کارکنان مستعد فراهم کرد. مدیران مسئولیت حفظ و صیانت از کارکنان توانمند خود را بر عهده دارند و بایستی جویای دریافت نقطه نظرات و دغدغه‌های زیر مجموعه خود باشند تا تحرک و پویایی همراه با شادابی در مسیر نظام کاری جریان داشته باشد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه در پایان سخنان خود ارائه گزارش و جمع بندی اطلاعات و آمارهای متکثر و متنوع در اجرای برنامه‌های عملیاتی سند تحول را مبنایی موثر در جهت جمع بندی و تحلیل ارتقا فرهنگ سازمانی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha