• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403040200599
  • منبع : بازار

عسل دیابتی چیست/ ۴ دلیل برای استفاده از عسل طبیعی برای مبتلایان به قند خون

عسل دیابتی چیست/ ۴ دلیل برای استفاده از عسل طبیعی برای مبتلایان به قند خون

تهیه عسل دیابتی برای اشخاص مبتلا به دیابت به یکی از دغدغه‌های این افراد تبدیل شده است و همیشه این سوالات برای افراد مبتلا به دیابت پیش می‌آید که عسل دیابتی چیست؟ آیا مصرف عسل برای افراد دیابتی مجاز است؟

به گزارش ایسنا به نقل از علی بابا، آیا مصرف عسل طبیعی برای افراد دیابتی مجاز است؟ به چه عسلی عسل دیابتی می‌گویند؟ آیا افراد دیابتی هر چقدر که دوست دارند میتوانند عسل طبیعی دیابتی بخورند؟ و بالاخره اینکه، عسل دیابتی از کجا بخریم؟ آیا مصرف عسل برای افراد دیابتی مجاز است؟

به چهار دلیل موجه خرید عسل برای افراد دیابتی توصیه شده است:

یکی از مهمترین نکاتی که مصرف عسل برای دیابتی ها مجاز است این است که در خون افراد مبتلا به دیابت گلوکز اضافه وجود دارد، بهتر است افراد دیابتی بجای استفاده از غذاهای حاوی گلوکز از غذاهای حاوی فروکتوز استفاده کنند، همانطور که می‌دانید بیشتر قند موجود در عسل طبیعی را قند از نوع فروکتوز تشکیل می‌دهد و البته باید توجه داشته باشید که عسلی که به عنوان عسل دیابتی تهیه می‌کنید، فروکتوز بالا و ساکارز پایین داشته باشد، معمولا به عسل هایی که ساکارز زیر عدد ۲ را در برگه آزمایش دارند، عسل دیابتی می‌گویند.

دومین عامل اینکه فروکتوز موجود در عسل طبیعی برای شکسته شدن نیاز به انسولین نداشته و به خودی خود شکسته می‌شود. اما گلوکز موجود در خون افراد دیابتی برای شکسته شدن نیاز به انسولین دارد.

سومین عامل اینکه  توجه داشته باشید شیرینی فروکتوز موجود در عسل بیشتر از شیرینی موجود در شیرین کننده‌های دیگر مانند قند و شکر است، نزدیک به دو برابربا این تفاوت که کالری عسل کمتر است ولی شیرینی آن بیشتر حس میشود، این موضوع باعث میشود فرد مبتلا به قند خون برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها با استفاده از عسل، مقدار کمتری قند دریافت کند.

گیاهانی در طبیعت وجود دارند که مصرف آنها  باعث کنترل قند خون میشود، مثلا در طب سنتی از دمنوش گیاه زول و مریم گلی برای کنترل قند خون بهره برده می‌شود. بخاطر این که زنبورها از شهد آن گیاهان برای تولید عسل تغذیه کرده اند، همان آنزیم ها نیز در عسل وجود دارد و به کنترل قند خون کمک میکند. مثلا عسل زول برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مناسب بوده و به عسل زول عسل دیابتی نیز می‌گویند.

عسل دیابتی چیست/ ۴ دلیل برای استفاده از عسل طبیعی برای مبتلایان به قند خون

به چه عسلی عسل دیابتی می‌گویند؟

طبق استانداردهای جهانی و استاندارد ۹۲ در ایران عسل دیابتی به عسلی گفته می‌شود که میزان ساکارز آن در برگه آزمایش زیر عدد ۲ باشد.

البته عسل‌هایی که ساکارز زیر ۵ دارند هم میتوانند برای افراد دیابت نوع ۲ مناسب باشند ولی نباید در مصرف آن زیاده روی شود، و بهتر است افراد مبتلا به دیابت، چه دیابت نوع ۱ و چه دیابت نوع ۲ عسل دیابتی تهیه کنند، عسل دیابتی ساکارز زیر عدد ۲ دارد.

عسل های تک گل مانند عسل زول یا عسل بوقناق، عسل مریم گلی، عسل گشنیز اگر ساکارز زیر ۲ داشته باشند، یک محصول ایده آل برای افراد دیابتی هستند.

آیا افراد دیابتی هر چقدر که دوست دارند میتوانند عسل بخورند؟

در پاسخ به این سوال باید بطور قاطع بگوییم: نه!

اشتباهی که بسیاری از عزیزان مبتلا به دیابت مرتکب آن می‌شوند این است که فکر میکنند، هر چقدر که دوست دارند میتوانند عسل بخورند، این نکته را به شما یادآور شویم که حتی عسلی که ساکارز پایین دارد میتواند قندخون شما را بالا ببرد بخاطر این است که عسل یک محلول تقریبا اشباع قندی است.

هدف از استفاده عسل دیابتی، جایگزین کردن عسل دیابتی با قند و شکر و رهایی از آسیب ها و مضرات شیرین کننده های مصنوعی مانند قند و شکر است.

حد اعتدال باید در مصرف عسل، هرچند عسل دیابتی باید رعایت شود و میزان مصرف روزانه عسل دیابتی برای یک فرد متوسط ۷۵ تا ۸۰ کیلوگرمی روزانه نهایتا ۲۰ تا ۳۰ گرم است، البته این میزان هم بستگی به شرایط بیمار میتواند متفاوت باشد.

این نکته را حتما از پزشک خود سوال کنید.

عسل دیابتی چیست/ ۴ دلیل برای استفاده از عسل طبیعی برای مبتلایان به قند خون

عسل دیابتی از کجا بخریم؟

یکی از راه‌های اطمینان از خرید عسل دیابتی تهیه آن از یک زنبوردار معتمد است که به زنبورهای خود تغذیه شکری نداده باشد.

همچنین در هنگام خرید عسل دیابتی همیشه میزان ساکارز آن را از فروشگاه عسل سوال کنید تا اطمینان حاصل کنید ساکارز عسل زیر عدد ۲ باشد.

زنبورداری علی بابا از سال ۱۳۶۰ با دانشی روز افزون کار خود را شروع کرده و تا به امروز توانسته بخشی از بازار پر تقاضای عسل دیابتی را پوشش دهد.

تمامی عسل‌ها و محصولات کندو مانند ژل رویال، بره موم و گرده گل موجود در زنبورداری علی بابا دارای کنترل کیفی و برگه آزمایش از آزمایشگاه‌های معتبر هستند.

برای خرید عسل میتوانید زنبورداری علی بابا را در گوگل سرچ کنید.

وبسایت زنبورداری علی بابا www.AlibabaAsal.ir دارای مجوز نماد الکترونیک و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال بوده و شما میتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

اگر در ایران هستید میتوانید از فروشگاه های زنبورداری علی بابا، ایمالز، ترب و سایر فروشگاه‌ها خرید کنید.

از هر فروشگاهی خرید می‌کنید حتما اعتبار آن را جستجو کرده و عسل را از جایی تهیه کنید که حداقل دارای برگه آزمایش باشد.

عزیزان خارج ایران هم میتوانند از وبسایت آمازون، علی بابا، والمارت و سایر فروشگاه های معتبر عسل طبیعی تهیه کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha