• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403040200381
  • خبرنگار : 50597

امام جمعه محلات:

مشارکت حداکثری در انتخابات، موقعیت ایران را در دنیا تثبیت می‌کند

مشارکت حداکثری در انتخابات، موقعیت ایران را در دنیا تثبیت می‌کند

ایسنا/مرکزی امام جمعه محلات با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات، موقعیت کشور را در منطقه و سطح بین‌الملل تثبیت می‌کند، گفت: این سطح از مشارکت نشانگر همبستگی و وحدت ملی است.

حجت‌الاسلام مهدی ربانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچه مشارکت در انتخابات افزایش پیدا کند، ایران اسلامی قدرتمندتر شده و ایران قوی، بسیاری از تهدیدها و تحریم‌ها را هم خنثی خواهد کرد.

ربانی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات نشانه همبستگی و وحدت ملت بوده و نقطه مقابل اقدامات دشمنان در ایجاد اختلاف بین مردم خواهد بود، توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد و منجر به وحدت ملی در جامعه خواهد شد.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری، موقعیت کشور را در منطقه و سطح بین‌الملل تثبیت کرده و حمایت محکمی از جبهه مقاومت خواهد شد که در برابر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن، محکم و استوار ایستاده است. اگر به دنبال اقتدار کشور و ایران قوی بوده و به دنبال امنیت، آسایش، وحدت، انسجام و حفظ جایگاه خود در منطقه هستیم، باید در انتخابات شرکت کنیم.

ربانی با بیان اینکه مردم پشتیبان اصلی نظام‌های مردم سالار هستند، گفت: این پشتیبانی با مشارکت در انتخابات تجلی پیدا می‌کند پس تمام کسانی که دلسوز نظام هستند، باید در انتخابات مشارکت کنند.

وی بالابردن موقعیت نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای جهان را از اولویت‌های دولت آینده دانست و ادامه داد: دولت جدید باید جایگاه ایران در سازمان‌های بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک را ارتقا دهد که این مهم با تکیه بر قدرت و توانمندی داخلی محقق خواهد شد.

ربانی با اشاره به چالش‌های موجود در منطقه غرب آسیا، افزود: این منطقه توسط رژیم صهیونیستی دچار تنش شده و ظلم و ستمی که رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین انجام می‌دهد، قابل پذیرش نیست. دخالت قدرت‌های بیگانه مانند آمریکا و انگلیس و حمایت از رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست. حضور نیروهای خارجی در منطقه به ویژه خلیج فارس، معنایی ندارد و امنیت منطقه باید توسط کشورهای همین منطقه تامین شود.

ربانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند با تقویت جبهه مقاومت، تاثیرگذاری منفی کشورهای بیگانه از جمله آمریکا و انگلیس در منطقه را کاهش داده و امنیت منطقه را تامین کند. ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه در مسائل اقتصادی، می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی ما نیز باشد.

وی بهبود بخشیدن به شاخص‌های اقتصادی را از اولویت‌های دولت آینده دانست و گفت: در کنار مسائل اقتصادی، به امور فرهنگی و سبک زندگی اسلامی و جلوگیری از نشر فرهنگ بیگانه غرب نیز توجه ویژه شود.

امام جمعه محلات با اشاره به اسوه و الگو خواندن شهید رئیسی، اظهار کرد: رئیس جمهور آینده باید تمام ویژگی‌های شهید رئیسی از جمله مردمی بودن، تلاش و کار فراوان و پایبندی به آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدا را داشته باشد.

ربانی شهدای خدمت را متدین، انقلابی و پایبند به ارزش‌های انقلاب دانست و اظهار کرد: این شهدا خود را وقف خدمت به مردم کرده بودند. شهید رئیسی در تمام اقدامات خود صادق بوده و صادقانه با مردم صحبت می‌کرد. وی صادقانه عمل کرده و امورات کشور را پیگیری می‌کرد.

وی پایبندی به ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی را از ویژگی‌های شاخص شهید رئیسی دانست و ادامه داد: جدیت در مبارزه با رانت‌خواری و فساد، ولایتمداری و تبعیت از مقام معظم رهبری و تلاش جهت تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری، از ویژگی‌های شخصیتی این شهید بود.

ربانی افزود: توجه به نیازهای ضروری مردم، برطرف کردن فقر و محرومیت و گسترش عدالت، از اقدامات دولت بود. شهید رئیسی و دولت وی تلاش کردند تا عدالت اجتماعی برقرار شده و محرومان جامعه از نعمت‌های انقلاب اسلامی بهره‌مند شوند.

امام جمعه محلات با اشاره به وجود دیپلماسی فعال در وزارت خارجه شهید رئیسی، تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی خارجی دولت سیزدهم باعث باز شدن گره‌های بسیاری در مسائل اقتصادی شد و اقدام موثر دیگر وی، راه‌اندازی کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل بود که جهت رشد اقتصادی، آثار بسیار خوبی به جای گذاشت.

وی گفت: ریل‌گذاری اقتصادی درست دولت سیزدهم منجر به کاهش تورم، رشد اقتصادی و کاهش نقدینگی در جامعه شد که در کاستن بار گرانی بر دوش مردم بسیار موثر است. در کنار این اقدامات، دستاوردهای بسیار دیگری نیز در دولت شهید رئیسی حاصل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha