• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403040100251
  • خبرنگار : 71628

پسکوف: واکنش غرب به سفر پوتین به ویتنام و کره شمالی قابل پیش‌بینی بود

پسکوف: واکنش غرب به سفر پوتین به ویتنام و کره شمالی قابل پیش‌بینی بود

سخنگوی کاخ کرملین به سوالات خبرنگاران درباره تحولات اخیر امور داخلی و بین‌المللی، از جمله مذاکرات با آمریکا و واکنش غرب به سفرهای خارجی اخیر رئیس‌جمهور روسیه پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران گفت که واکنش غرب به سفرهای خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به کره شمالی و ویتنام قابل‌ پیش‌بینی بوده است و تصور آن‌ها از هرگونه فعالیت روسیه در زمینه سیاست خارجی با خصومت همراه است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که پسکوف گفت که هرگونه واکنش غرب در این زمینه متاثر  از خواسته‌های غرب برای متوقف کردن روسیه و ممانعت از تمامی فعالیت‌های آن است.

سفر پوتین به ویتنام و کره شمالی

او افزود که مذاکرات روسی-ویتنامی جامع و مفصل بوده و هرگونه فعالیت بعدی در سطح کارشناسان انجام می‌گیرد.

پسکوف در پاسخ به این که آیا آمریکا پس از سفر پوتین به ویتنام آن را تحت فشار قرار خواهد داد، بیان کرد: ما شک نداریم که آمریکا به تمامی شرکای ما فشار خواهد آورد اما آن همکاری که ما ارائه می‌دهیم، عاری از هرگونه تقابل در ارتباط با کشورهای سوم، سودمند برای هر دو طرف و مسلما، مطابق منافع شرکایمان است.

او با گفتن این که واکنش غرب به سفر پوتین به این کشورها باعث ایجاد سوء تفاهم نیز می‌شود، توضیح داد: همکاری ما با شرکایمان به هیچ وجه علیه هیچ کشور طرف سومی نیست. این همکاری، منحصرا، هدف افزایش رفاه ملت‌های این کشورها را دنبال می‌کند که در این تعامل مشارکت می‌کنند.

مذاکرات جامع میان روسیه و آمریکا

سخنگوی کرملین درباره مذاکرات میان روسیه و آمریکا گفت: رئیس‌جمهور روسیه گفته است که ما آماده گفت‌وگو با آمریکا هستیم، ما به مذاکره با آمریکا تمایل داریم اما تنها خواستار یک گفتمان جامع هستیم. به طور کلی، این مذاکرات خواهان زیادی دارد و از آن جهت ضرورت دارد که مشکلات رو به افزایش است و مسائلی نیز در رابطه با ساختار امنیت جهانی مطرح است.

این مقام ارشد روس مطرح کرد که مسکو از گفت‌وگویی گسترده و جامع استقبال می‌کند که در برگیرنده تمامی حوزه‌ها، از جمله مسائل مرتبط با جنگ اوکراین و درگیری مستقیم آمریکا در این مناقشه باشد.

پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا

پسکوف موضوع پیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا را نیز موضوعی مرتبط با خود کیشیناو (مرکز مولداوی) تلقی کرد.

به گفته پسکوف، این روند سریع نخواهد بود.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور مولداوی، گفته بود که فرمانی اجرایی را درباره آغاز مذاکرات درباره پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا امضا کرده است. سپس، ریاست بلژیکی شورای اتحادیه اروپا گفت که این نهاد آغاز مذاکرات پیوستن اوکراین و مولداوی را تایید کرده است که از ۲۵ ژوئن خواهد بود.

پسکوف گفت که مسکو می‌داند عواملی در مولداوی به برقراری روابط نه‌تنها با اروپا، بلکه با روسیه تمایل دارند.

او بیان کرد: اتحادیه اروپا در زمینه ظرفیتش برای گسترش مشکلات مخصوص به خود را دارد. از سوی دیگر، این اتفاق نظر وجود دارد که توسعه بر مبنای انگیزه‌های سیاسی می‌تواند تاثیری بسیار منفی بر چشم‌انداز پیش روی موجودیت این نهاد داشته باشد.

ممنوعیت خدمات شرکت روسی «کسپراسکای» در آمریکا

پسکوف در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفت که تصمیم آمریکا برای ممنوع کردن استفاده از نرم‌افزای شرکت روسی چندملیتی امنیت‌فضای مجازی «کسپراسکای» در آمریکا به نوعی، رقابت غیرمنصفانه است.

روز گذشته، وزارت تجارت آمریکا با صدور دستور جدیدی، تبادل اطلاعات، فناوری مخابراتی و خدمات با شرکت کسپراسکای را ممنوع کرده و این شرکت را به اتهام همکاری با ارتش و نهادهای اطلاعاتی روسیه در فهرست سیاه قرار داد.

سخنگوی کرملین در این باره گفت: «کسپراسکای لب» بخشی بسیار رقابتی از بازارهای وابسته و از بسیاری جهات، برتر از رقبای خود است. این به نوعی، یکی از روش‌های غیرمنصفانه و متقلبانه مورد علاقه آمریکا است. آن‌ها هر بار به چنین روش‌های متوصل می‌شوند.

مذاکرات هسته‌ای احتمالی روسیه با آمریکا

پسکوف درباره شروط واشنگان برای مذاکرات هسته‌ای احتمالی با مسکو نیز گفت که این نشان می‌دهد مقامات آمریکایی اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را درک نمی‌کنند.

او به خبرنگاران گفت: شاید کسانی که این اظهارات را مطرح کرده‌اند، به خود زحمت نداده‌اند که اظهارات پیشین رئیس‌جمهور روسیه را به دقت دنبال و درک کند، اما او درباره چشم‌انداز گفت‌وگو صحبت کرده و گفته است که ما آماده گفت‌وگو با آمریکا هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۶:۰۷

جالبه دشمنی آمریکا برای همه ی کشورها محرز شده خباثت خیانت زدن زیر تعهدهای امریکا را همه کشورها به زرث قاطع براش اذعان دارن دور باد از ایران هر ننگ و هر ذلتی