• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040100231
  • خبرنگار : 50659

امام جمعه اردبیل:

مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی است

مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی است

ایسنا/اردبیل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه در جهان و بزرگترین کمک به ملت عزیز برای انتخاب فرد اصلح است.

آیت‌الله سید حسن عاملی یکم تیر در خطبه‌های نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، با اشاره به برگزاری مناظرات انتخاباتی بین نامزدهای ریاست جمهوری اظهار کرد: مناظره انتخاباتی نقطه قوت دموکراسی انقلاب اسلامی در منطقه و بلکه در جهان و بزرگترین کمک به ملت عزیز برای انتخاب فرد اصلح است. چنین اقدام دموکراتیک در سیستم‌های بسته حکومتی وجود ندارد و لذا در غالب کشورهای دنیا چنین فضای بازی به چشم نمی خورد و این از برکات خون شهداء و برکات انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: غالب دولت‌ها از چنین فضایی می‌ترسند ولی جمهوری اسلامی هیچ واهمه‌ای ندارد به همین جهت اجرای مناظره در ایران در انتخابات ریاست جمهوری معضل بزرگی برای دولت‌های مستبد منطقه شده و لرزه به جان آنها انداخته و ملت‌های آنها را به آنها کاملاً بدبین کرده و ملت‌ها را بیدار و آنها را متوجه حقوق اساسی خود که از آن محروم هستند، کرده است. دولت‌های اروپایی و آمریکایی نیز یک کلمه در فضیلت و حُسن چنین فضای باز سیاسی حرف نمی‌زنند و با صراحت می‌گویند اسرائیل دموکراتیک‌ترین دولت منطقه است!

آیت الله عاملی افزود: در عین حال باید توجه کرد که مناظره مثل خود انتخابات نعمت است و نعمت نباید تبدیل به نقمت شود مناظره برای این است که ملت ما هم از شخصیت و برنامه‌های مناظره کنندگان آگاه شوند و هم درجه وثوق ملی بالا برود و هم انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات درست شود.

 امام جمعه اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در خصوص آداب مناظره و بلکه آداب فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی مطلب نفیسی دارند و می‌فرمایند: افرادی که وارد میدان انتخابات شده‌اند از بد اخلاقی، بددهنی، توهین و تهمت به دیگران در تبلیغات و فضای مجازی و همچنین از سیاه‌نمایی و بیان مطالب دروغ و خلاف واقع برای جلب نظر مردم اجتناب کنند چرا که این کارها موجب سلب برکت و عنایت الهی می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل ضمن ارائه توصیه هایی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات پیش رو تصریح کرد: در حال حاضر توصیه اول ما شرکت در انتخابات است مبادا دفتر حسنات عزیزان از این حسنه بزرگ خالی باشد بدون تردید انتخاب انسان صالح و شایسته برای تولیت امور مسلمان های از تمام حسنات بالاتر است از طرفی حضور در صحنه مانور قدرت و اقتدار و انسجام ملی در برابر دشمنانی است که بیش از ۴۰ سال است در کمین کشور ما و ملت ما هستند هیچ انسان عاقلی در برابر دشمن غدار خود چراغ سبز نشان نمی دهد و هیچ عاقلی با تمکن از تعیین سرنوشت خود آن را به کس دیگری نمی سپارد.

وی ادامه داد: کسانی که گلایه‌ای از مدیریت کشور دارند دقت کنند که جمهوری اسلامی سلایق متفاوت اقتصادی و سیاسی را در معرض انتخاب ملت عزیز قرار داده است حالا موسم رفع گلایه با انتخاب فرد اصلح و سلیقه اصلح و تفکر اصلح است و بعد از انتخاب فردا دیگر جای گلایه نیست.

وی ادامه داد: تکرار می‌کنیم انتخابات نعمت است و نباید تبدیل به نقمت و شقاق شود و صفوف ملت به هم بخورد هر نامزدی در فعالیت انتخاباتی خود قبل از رأی‌گیری و بعد از انتخابات کاری بکند که نتیجه آن مرزبندی بین انسان‌ها و به هم خوردن وحدت و انسجام ملی باشد خائن اول است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان گفت: هر دولتی در ایران سر کار بیاید با اروپا و آمریکا در خصوص توان هسته‌ای باید چنان عمل نماید که آنها جرات طرح دوباره التزام یک جانبه را به زبان نیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha