• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403040100137
  • خبرنگار : 30147

یک کارشناس مذهبی:

معرفی درست غدیر مانع روی دادن حوادث کربلا می‌شد

معرفی درست غدیر مانع روی دادن حوادث کربلا می‌شد

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی معتقد است: اگر غدیر به‌درستی معرفی می‌شد، واقعه عاشورا و کربلا رخ نمی‌داد.

حجت‌الاسلام حسین عربی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برگزاری با شکوه جشن‌های این دهه با حضور همه اقشار مردم مورد تأکید است و باید در این دهه، مبلغان و تریبون‌داران به بیان فضائل امیرالمؤمنین (ع) بپردازند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم کمتر از محرم نیست، گفت: هیئت‌های مذهبی، اگر برای زنده نگه داشتن عاشورا و حماسه حسین بن علی (ع) ۱۰ روز بویژه در ایام تاسوعا و عاشورا در میدان هستند، اکنون برای پدرش علی‌ ابن ابی طالب (ع) هم باید در میدان باشند.

وی با تاکید بر اینکه غدیر خم باید به‌درستی تبلیغ شود و هیئت‌های مذهبی این را بر خود تکلیف بدانند، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی نباید فقط برای ایام شهادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نذورات داشته باشند و این دهه خالی از کرامات و اطعام و رسیدگی باشد.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه اگر واقعه غدیر مهمتر از عاشورا نباشد قطعاً کمتر نخواهد بود، واقعه غدیر را یکی از مسلم‌ترین و قطعی‌ترین جریان‌های تاریخ اسلام دانست که از طریق علمای اهل سنت و علمای شیعه نقل شده است.

وی با اشاره به اینکه هرچه داریم از آبشخور زلال غدیر است، بیان کرد: کسی می‌تواند در عید غدیر خم متصل به عمق زلال امامت علوی شود که از امیال و هوس‌ها و رذائل باطنی خود را مبرا کرده باشد.

این استاد حوزه عید غدیر را روز معرفی میزان و معیار اسلام و ولی امر مسلمین امیر المومنین (ع) دانست و گفت: فاصله گرفتن عده‌ای از مسلمانان از غدیر باعث ذلت بیشتر مسلمانان شد.

وی عید غدیر را مهمترین و حساس‌ترین عید مسلمانان نامید و ادامه داد: امروز استکبار جهانی مهمترین مانع افزون‌خواهی‌های خود را انقلاب اسلامی می‌داند که برخاسته از غدیر است.

عربی مهمترین راه مبارزه با تفکرات منحرف افراطیون و وهابیت را توجه به غدیر دانست و افزود: غدیر واقعه جهانی است، این واقعه فقط برای اسلام و شیعیان نیست، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا غدیر جهانی شود.

وی با بیان اینکه واقعه غدیر به‌عنوان سند بزرگ تاریخی نشان می‌دهد، شیعه از همان زمان پیام اسلام وجود داشته است، بیان کرد: جوانان باید آگاه شوند که غدیر خم ادامه راه انبیا و مسئله هدایت بشریت در جهان است که اسلام بدون آن هرگز تکمیل نمی‌شد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه اگر کسانی که در واقعه غدیر بودند، آن را به درستی منتقل می‌کردند این واقعه آن قدر مظلوم نبود، اظهار کرد: واقعه غدیر در تعیین سرنوشت تاریخ و بویژه تشیع، نقش مهمی داشته است.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی باید واقعه غدیر را معیار و ملاک وحدت قرار دهند، افزود: عدم اتحاد بین شیعه و سنی موجب شده است دشمنان سوءاستفاده‌های بسیاری ‌کنند. در صورتی که باید از جبهه‌گیری برای مذهب مقابل و تشدید کردن کینه‌ها دست برداشت.

عربی با اشاره به اینکه جبهه کفر در مبارزه با اسلام با تمام توان به میدان آمده و به تشویق جنگ شیعه و سنی و تعمیق دشمنی‌ها روی آورده است، اظهار کرد: هیچ کسی منکر نورانیت امیرالمؤمنین (ع) در هدایت نیست، به همین دلیل باید درست معرفی شود.

وی با بیان اینکه باید شخصیتی مثل امیرالمؤمنین علی (ع) را که چراغ هدایت است به‌عنوان محور وحدت معرفی کرد و به جنگ‌ها و دعواها خاتمه داد، افزود: باید برای جذب جوانان و اتحاد بین شیعه و سنی طرح‌ها و ایده‌های نو ارائه داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha