• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403040100105
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه سلطانیه:

انتخابات صحنه‌ رقابت برای خدمت است

انتخابات صحنه‌ رقابت برای خدمت است

ایسنا/زنجان امام جمعه شهرستان سلطانیه گفت: انتخابات صحنه‌ عزت، حماسه و رقابت برای خدمت است.

حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انجام مناظره‌های کاندیداها، اظهار کرد: انتظار از کاندیداها در این برهه آن است که اخلاق را رعایت کنند و بدانند بدگویی کردن، تهمت زدن و لجن‌پراکنی، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.

وی بیان کرد: کاندیداها در مناظره‌ها باید مراقب تبعات سخنان خود باشند، چون تبعات و آثار این رقابت‌ها محدود به ایام برگزاری انتخابات نیست.

وی با تاکید بر اینکه الگوی کاندیداها باید شهید سلیمانی و شهید رئیسی باشند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت همه جوانان غیور جهان اسلام را با گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) و تمسک به آرمان بزرگ قدس، زیر پرچم مقاومت اسلامی گرد هم آورد.

حسینی‌نسب با بیان اینکه شهید جمهور هم در جبهه انقلاب مایه اتحاد بود و حتی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ جبهه انقلاب روی او ائتلاف کردند و بعد از انتخاب شدن، از همه نیروهای مفید برای پیشرفت کشور استفاده کرد، افزود: امروز هم از جبهه انقلاب انتظار این است که از راهبرد شهید جمهور برای رسیدن به اجماع بین کاندیدا الگو بگیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی است و اینکه چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است، ادامه داد: کاندیداهای ریاست جمهوری باید کارنامه و برنامه داشته باشند.

امام جمعه سلطانیه با توضیح اینکه انتخاب با رأی کم برای نظام اسلامی خوب نیست، گفت: مشارکت بالا موجب اقتدار ملی می‌شود، مقبولیت نظام را تقویت می‌کند، ثبات سیاسی و امنیتی کشور را ارتقا می‌بخشد و تهدیدها را دفع می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخاب اصلح، یک تکلیف شرعی است و انسان بین خود و خدا در رأی به کاندیدا باید حجت و دلیل داشته باشد، اضافه کرد: بررسی سابقه کاندیداها و مسئولیت‌های قبلی او، تحول‌آفرینی در مسئولیت‌های قبلی، بررسی مواضع قبلی و فعلی او، توجه به مواضع انقلابی او، معتقد بودن به مبانی اسلام و انقلاب و توجه به نظرات و حواشی او در مناظره‌ها، از راه‌های شناخت اصلح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha