• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403033121470
  • خبرنگار : 50167

عرب‌سرخی:

حفظ حقوق همه اقوام از برنامه‌های دکتر پزشکیان است

حفظ حقوق همه اقوام از برنامه‌های دکتر پزشکیان است

ایسنا/زنجان فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مجلس شورای اسلامی که قرار بوده مجلسی در رأس امور باشد و طبق قانون، وظیفه قانونگذاری دارد و همه مسائل کشور از مسیر مجلس بگذرد ولی در کنارش چندین نهاد قانون‌گذاری تشکیل شده است.

فیض‌الله عرب‌سرخی امروز (پنجشنبه ۳۱ خردادماه) در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی تبدیل به نهادی شده که خیلی اختیار و قدرتی ندارد، عملاً مجلس شورای اسلامی که قرار بوده مجلسی در رأس امور باشد و همه مسائل کشور از مسیر مجلس بگذرد در کنارش چندین نهاد قانون‌گذاری مانند شورای فضای مجازی، ستاد سران قوا و غیره تاسیس شده است؛ در حالی که طبق قانون تنها نهاد قانون‌گذاری، مجلس شورای اسلامی است، 

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مشارکت کم مردم در انتخابات مجلس اسفندماه ۱۴۰۲، گفت: دکتر پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات بوده و او یک چهره مردمی است و تاکنون یک کلمه عدم سلامت در خصوص وی از سوی دوست و دشمن گفته نشده و پاک‌دست است.

عرب‌سرخی در رابطه با ویژگی‌های سیاسی دکتر پزشکیان، افزود: عدالت، انصاف و حق سه واژه‌ای است که او مکرراً از آن دفاع می‌کند و به گفته پزشکیان باید حق همه اقوام در کشور حفظ شود و همه امور باید همان‌طور که باید باشد، انجام شود و هیچ‌گونه تبعیضی نباید قائل شوند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دکتر پزشکیان تاکید دارند که دین یک امر اختیاری است و حجاب را یک امر دینی می‌داند زیرا حجابی که از دل اجبار باشد ارزش دینی و اخلاقی ندارد، گفت: مسئله آزادی مسئله‌ای است که وی به آن باور دارد و در این بحث به مسئله جوانان توجه نشان داده است؛ بنابراین در خصوص دین و آزادی مخالف هرگونه تحمیل و اجباری است.

او با تاکید بر اینکه دکتر پزشکیان معتقد است همه مردم حق مساوی دارند و هیچ قوم و جنسیتی نسبت به یکدیگر برتری ندارد، اظهار کرد: اتکای دکتر پزشکیان به قانون اساسی است که حکومت از آن خدا بوده و حق تشکیل حکومت و اداره آن را از مردم نمی‌توان گرفت؛ زیرا در قانون اساسی حقوق مردم یکسان نوشته شده است.

عرب‌سرخی با بیان اینکه در دنیای امروز ساختارهایی ایجاد شده که در جامعه ماندگار می‌شود و احزاب در دنیا با مشخصات فکری شناخته می‌شوند، افزود: او کسی است که حرف مردم را می‌زند و در جمع سران قوا نگران معیشت، آزادی، دینداری، فیلترینگ و غیره است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه دکتر پزشکیان صادقانه با مردم صحبت می‌کند، خاطرنشان کرد: در مملکت گرفتاری‌هایی داریم که تا آن‌ها حل نشود، مشکلات نیز حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: حجم اقتصاد برای افزایش سرانه مردم زیاد شود و ما تقریبا راه سرمایه‌گذاری را بستیم و آقای پزشکیان امیدوار است که این حجم را افزایش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha