• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۵۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403033020781
  • منبع : بازار

سیستم مه پاش بخریم یا پنکه مه پاش/ کدام بهتر هست

سیستم مه پاش بخریم یا پنکه مه پاش/ کدام بهتر هست

چند روز پیش بود که از سرای باب همایون در بازار تهران رد می‌شدم و پنکه مه پاش بزرگی که در قسمت غذاخوری‌ها قرار داشت، نظرم را جلب کرد. البته قبل از دیدن این وسیله چند سال پیش با دستگاهی به نام مه پاش آشنا شده بودم. به همین دلیل تصمیم گرفتم با کمی تحقیق به سراغ این دو دستگاه سرمایشی فضای باز بروم و به افرادی که دنبال جواب سؤال سیستم مه پاش بخریم یا پنکه مه پاش؟ و یا کدام بهتر هست؟ می‌گردند، پاسخ درستی بدهم. پس با من همراه شوید.

به گزارش ایسنا به نقل از پارس صنعت، پنکه مه ‌پاش که به آن پنکه رطوبت‌ساز نیز گفته می‌شود، یکی از جدیدترین لوازم برای خنک‌کردن هوا در فضاهای باز به شمار می‌رود. این دستگاه مانند یک وسیله تهویه عمل کرده و قابلیت ایجاد رطوبت و مه ‌سازی را دارد. مه ایجاد شده توسط این دستگاه بسیار ملایم بوده و هیچ‌گونه احساس خیسی ایجاد نمی‌کند.

پنکه مه ‌پاش برای تولید رطوبت به منبع آب نیاز دارد که از طریق مخزن قابل جداسازی و پر کردن در قسمت پایین بدنه تأمین می‌شود. همچنین، امکان وصل مستقیم به لوله‌کشی آب شهری نیز در آن وجود دارد.

سیستم مه پاش بخریم یا پنکه مه پاش/ کدام بهتر هست

مه پاش چیست و چگونه کار می‌کند؟

مه‌ پاش مجموعه‌ای از چند قطعه بوده که با همکاری یکدیگر سیستمی را برای خنک‌کردن و رطوبت‌رسانی در محیط‌های سربسته و باز ایجاد می‌کند. این دستگاه‌ با استفاده از پمپ آب یا فشار آب شهری، قطرات آب را به پودر ریز و مه تبدیل کرده و در هوا پخش می‌کند. مه‌پاش‌ها معمولاً در مناطق گرم و خشک برای کاهش دما و افزایش رطوبت کاربرد دارد و از آن‌ها در مکان‌هایی مانند گلخانه‌ها، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مرغداری‌ها، گاوداری‌ها، فضاهای ورزشی، باغ‌ها و تراس‌ها نیز استفاده می‌شود.

نام مه پاش در تجهیزات گلخانه هیدروپونیک در کنار لوله‌های آبیاری عجین شده است. از نام مه پاش پیداست که عملکردش با پاشیدن مه و آب، همراه است. مه پاش و لوله‌های آبیاری در گلخانه علوفه هیدروپونیک دو یار جدایی ناپذیر هم هستند که مکمل یکدیگرند.

در طرز کار مه پاش، آب از یک منبع مانند مخزن، پمپاژ شده و از طریق لوله‌ها به نازل‌ها یا فواره‌های مه ‌پاش منتقل می‌شود. قطرات آب به شکل ذرات بسیار کوچک (چند میکرون) اسپری می‌شوند و در هوا پخش می‌گردند. وقتی این قطرات با مولکول‌های گرمایی هوا برخورد می‌کنند، به‌سرعت تبخیر شده و این فرایند باعث خنک‌شدن هوا و افزایش رطوبت محیط می‌شود.

سیستم مه پاش بخریم یا پنکه مه پاش/ کدام بهتر هست

مه پاش یا پنکه مه پاش؛ مسئله این است!

پس از آشنایی با این دو وسیله و نحوه کار کردنشان، نوبت به جواب یک سؤال دیگر می‌رسد، مه پاش بهتر است یا پنکه مه پاش؟ برای پاسخ به این پرسش، من به سراغ مقالات مختلف و پرسیدن نظرات کاربران این دو وسیله رفتم و با کلی پرس و جو و تحقیق به اطلاعات ذیل دست یافتم:

۱. میزان پوشش دهی رطوبت و سرما

مه ‌پاش از طریق لوله‌کشی‌ها و نازل‌های متعدد می‌تواند یک منطقه وسیع مانند گلخانه‌ها، باغ‌ها و فضاهای باز نصب شود. این ویژگی اجازه می‌دهد تا پوشش گسترده‌تری ایجاد کرده و رطوبت و خنکی را به‌طور یکنواخت در همه‌جا پخش کنند.

در حالی که پنکه‌ مه ‌پاش به دلیل محدودیت در اسپری کردن مه، توانایی پوشش‌دهی کمتری داشته و فقط می‌تواند یک ناحیه خاص را خنک کند. این پنکه‌ها مناسب فضاهای کوچکتر و محدوده‌های خاصی هستند که نیاز به سردکردن دقیقاً همان منطقه دارند.

۲. میزان خنک‌کنندگی

مه‌پاش‌ها قطرات آب را به‌صورت بسیار ریز (چند میکرون) اسپری می‌کنند که به‌سرعت در هوا تبخیر می‌شوند. این فرایند گرمای بیشتری از محیط را جذب کرده و فضا را خنک‌تر از پنکه مه پاش می‌کند.

۳. میزان کاربرد در مکان‌های مختلف

مه‌پاش‌ها در انواع محیط‌ها از جمله گلخانه‌ها، رستوران‌ها، فضاهای باز، مرغداری‌ها و گاوداری‌ها قابل‌استفاده هستند. در حالی که پنکه مه‌ پاش بیشتر ب در محیط‌های محدود و فضاهای کوچک مانند تراس‌ها، بالکن‌ها و میزهای غذاخوری در فضاهای باز کاربرد دارد.

۴. مصرف انرژی و هزینه

مه‌پاش‌ها به دلیل استفاده از پمپ، معمولاً مصرف انرژی کمتری نسبت به پنکه‌های مه‌پاش دارند. همچنین، سیستم‌های مه‌پاش به‌دلیل طراحی ساده‌تر، نگهداری و هزینه‌های نگهداری کمتری دارند. در عوض، پنکه مه‌پاش به انرژی الکتریکی بیشتری برای خنک سازی و تولید مه نیاز دارد که می‌تواند هزینه‌های انرژی برق را افزایش دهد.

به طور خلاصه، هر چند که مه ‌پاش و پنکه مه‌ پاش هر دو برای خنک‌کردن و رطوبت‌رسانی محیط‌های مختلف به کاربرده می‌شوند، اما تفاوت‌های قابل‌توجهی بین این دو سیستم وجود دارد که خرید مه‌ پاش را به انتخاب اول و آخر تبدیل می‌کند.

بهترین برند مه پاش در بازار چیست؟

اگر به دنبال سیستمی هستید که پوشش‌دهی گسترده‌تر، خنک‌کنندگی بیشتر و کیفیت مناسبی داشته باشد، من به شما خرید مه ‌پاش پارس صنعت را پیشنهاد می‌کنم. این مجموعه با ارائه محصولاتی با مواد اولیه مرغوب و خدمات پس از فروش دائمی، یکی از معتبرترین تولیدکنندگان در زمینه انواع مه پاش محسوب می‌شود. شما می‌توانید در کنار خرید از پارس صنعت می‌توانید از مشاوره حرفه‌ای و نصب اصولی مه پاش نیز بهره‌مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه سفارش انواع مه پاش به وب‌سایت پارس صنعت (www.parsanat.com) مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha