• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403033020552
  • خبرنگار : 50214

مطالبه یزدی‌ها از رئیس جمهور آینده چیست؟

مطالبه یزدی‌ها از رئیس جمهور آینده چیست؟

ایسنا/یزد مردم دارالعباده یزد که همواره در عرصه‌های انتخابات کشور خوش ظاهر شده‌‎اند، از رئیس جمهور آینده کشور مطالباتی بعضاً مشترک با آحاد جامعه و بعضاً نیز مرتبط‌تر با شرایط خاص استان دارند.

کمتر از ۱۰ روز دیگر به موعد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و هر روز که می‎‌گذرد شاهد پررنگ‎‌تر شدن تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در شهرهای مختلف کشورمان از جمله یزد هستیم ولی افزایش بصیرت سیاسی و توقع مردم از دولتمردان باعث شده که اکثر اقشار با حساسیت بالایی در کنکاش برای انتخاب نامزد اصلح خود باشند.

هرچند پس از گذشت بیش از چهار دهه از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی، بسیاری از مردم دیگر تردیدی نسبت به چرایی و اهمیت رای دادن و مشارکت در انتخابات ندارند ولی به دلیل انتظاراتی که از دولتمردان خود داشته و دارند و نیز برخی شعارها و وعده‌های عملی نشده طی سالیان گذشته، در انتخاب رئیس جمهوری شایسته برای کشورشان بسیار سخت‌گیرانه عمل خواهند کرد.

در همین راستا به سراغ برخی از شهروندان یزدی رفتیم تا پیگیر مطالباتشان از رئیس جمهور آینده کشورمان باشیم.

یکی از شهروندان می‌گوید: قطعاً انتخاب فردی شایسته برای رئیس جمهوری در آینده کشور بسیار تاثیرگذار است و کوتاهی در این باره می‎تواند رویکردهایی نامناسب را به دنبال داشته باشد.

وی مشارکت مردم را لازمه تغییر اساسی در وضعیت کشور و رفع مشکلات کنونی می‎داند.

این پدر خانواده مهمترین مطالبه امروز مردم از رئیس جمهور آینده کشورمان را بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد ثبات در قیمت‌های بازار دانست.

وی اهتمام دولت آینده به بهبود روابط خارجی کشورمان با سایر کشورها در راستای ارتقای وضعیت سیاسی و اقتصادی کشورمان خواستار شده و می‎گوید: مردم برخی استان‌ها مانند یزد از خشکسالی و بحران کم آبی رنج می‎برند که امیدواریم رئیس جمهور آینده در این رابطه مانند دولت سیزدهم برنامه مشخصی داشته باشد.

وی که کارمند یکی از دستگاه‌های اجرایی است، شرایط کارمندان را نیز نامناسب و نیازمند توجه دولتمردان برای جلوگیری از خالی شدن ادارات از کارمند می‎داند.

از نظر این شهروند، مهمترین ویژگی رئیس جمهور اصلح را مردمی بودنش به معنای همسو بودن با خواسته‌های مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها بیان می‎‌کند.

شهروند دیگری معتقد است که ریاست جمهوری در کشورمان فاقد اختیارات لازم برای اعمال تغییرات در برخی رویه‎هاست.

وی نیز خواستار تلاش دولت آینده برای رفع مشکل معیشت مردم و نگاه ویژه‌تر به سفره کوچک شده خانواده‌هاست ولی در عین حال می‌‎گوید: دولت باید در موضوع مسکن و ازدواج جوانان، همچنین ساماندهی اتباع خارجی را در دستور کار قرار دهد.

وی یکی از اقدامات قابل ستایش دولت رئیس جمهور شهید را احیای واحدهای تولیدی راکد در سرتاسر کشور و تاثیر آن بر ایجاد اشتغال و رونق تولید برمی‎شمارد و اضافه می‎کند: البته امیدواریم دولت آینده نیز دنبال روی طرحها و برنامه‌های مطلوب دولتهای قبل از خود باشد و آنها را مانند برخی دولتهای گذشته به دست فراموشی نسپارد.

یک شهروند دیگر هم با بیان این که انتخابات یک امر حیاتی برای کشور است، می‎گوید: خوشبختانه صحبتهای نامزدها در مناظرات تلویزیونی به مردم کمک خواهد کرد تا بهتر نامزد اصلح خود را برای ریاست جمهوری انتخاب کنند.

وی ثبات اقتصادی در وهله اول و سپس بهبود وضعیت اقتصادی کشور، توجه به رفاه اجتماعی و عدالت محوری را مهمترین مطالبات خود از رئیس جمهور منتخب اعلام می‎کند و می‌‎گوید: این مهم با انتخاب رئیس‌جمهوری برخوردار از قدرت و توان اصلاح رویه‎های نامناسب و توانمند در بهوبد چرخه فعالیتهای دولت، ممکن خواهد بود.

این جوان یزدی ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور آینده کشورمان همانند آیت الله شهید رئیسی از ویژگی‌هایی مانند پیگیری و قاطعیت در تصمیم‌گیری‌ها برخوردار باشد.

هرچند نمی‌توان این چند مورد را همه مطالبات مردم یزد از رئیس جمهور آینده کشورمان دانست ولی به نظر می‎رسد مهم‌ترین مطالبه یزدیها نیز در حفظ اقتدار نظام در حین بهبود اوضاع اقتصادی کشور به نحوی که در سفره مردم مشهود باشد، است و باید دید نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه‌ای ارائه شده خود تا چه اندازه به این مطالبات مردمی توجه خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha