• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403033020502
  • خبرنگار : 50348

یک تیر و چند نشان / سپاهان به دنبال کسب جام‌ از دستان اسطوره‌

یک تیر و چند نشان / سپاهان به دنبال کسب جام‌ از دستان اسطوره‌

ایسنا/اصفهان پس از صعود تیم سپاهان به فینال رقابت‌های جام حذفی برای تقابل با مس رفسنجان و قطعی شدن حضور طلایی‌ها در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، سرمربی اسبق طلایی‌ها توصیه می‌کند به دور از هر ریسکی، آرامش در تیم برقرار باشد.

طلایی‌پوشان اصفهان پس از تقابلی نفس‌گیر در مرحله نیمه‌نهایی برابر گل‌گهر در حالی که در دقیقه ۶ یک گل عقب افتادند اما با دبل هادی محمدی ضمن قطعی کردن حضورشان در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا، چشمکی هم به تک جام باقی مانده این فصل زدند تا همچنان امید قهرمانی را در دل نقش‌جهان زنده نگه دارند.

از سوی دیگر مس رفسنجان با هدایت اسطوره سپاهان یعنی محرم نویدکیا به فینال رسیده که رویارویی سپاهان و نویدکیا جذابیت فینال را چندبرابر کرده است.

حسین چرخابی، سرمربی اسبق سپاهان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تقابل دوباره سپاهان با مس و رویارویی مورایس و نویدکیا این بار در چارچوب فینال جام حذفی، اظهار می‌کند: دو موضوع مطرح است. رسیدن به آسیا و لیگ نخبگان یا قهرمانی و جام. اکنون آسیایی شدن سپاهان قطعی شده و باید برای جام بجنگد. فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است ولی شانس سپاهان در تجربه و نفرات بیشتر است.

او خاطرنشان می کند: بازی‌های حذفی به ویژه در زمانی که تیم‌های برای حضور در آسیا می‌جنگند، حساسیت خاصی دارد. تک بازی است و هزاران اتفاق، پس نباید هیچ ریسکی انجام داد. در بازی نیمه نهایی مورایس ریسک بزرگی برابر گل‌گهر کرد که استفاده از نیما میرزازاد در دروازه بود. او دروازه‌بان خوبی است، ولی اگر قبول داریم که شرایط نیازمند بهتر است و از سوی دیگر تنها یک بازی جبران‌ناپذیر داریم پس انجام حرکت ریسکی مانند این انتخاب پذیرفتنی نیست. 

پیشکسوت سپاهان می‌گوید: در تقابل سپاهان با گل‌گهر یک رضاییان بسیار آماده و یک هادی محمدی آماده‌تر در ترکیب داشتیم که جبران انتخاب ریسکی مورایس را کردند.

او یادآور می‌شود: سپاهان شروع خوبی در نیمه نهایی داشت و تنها با یک اشتباه دروازه‌بان در جاگیری و پیش‌بینی اشتباه، در پی نیمه حمله گل‌گهر گل نخست بازی به نام گل‌گهر ثبت شد. چند دقیقه‌ای سپاهان تحت تاثیر این گل بود، اما رفته رفته دوباره همان روحیه جنگنده به تیم برگشت تا با ارسال خوب و ضربه سر هجومی محمدی به گل برسند.

چرخابی ادامه می‌دهد: در نیمه دوم با توجه به اینکه سپاهان گل تساوی را زد، روحیه بهتری در ادامه داشت. پرس خوبی از همان جلو داشتند و با اتفاق تقریبا مشابه نیمه اول سپاهان به چیزی که حقش بود رسید.

سپاهان، رکورددار کارت و نیازمند آرامش

این پیشکسوت فوتبال اصفهان با بیان اینکه بازیکنان باید در زمین خود را کنترل کنند، تاکید می‌کند: جام حذفی نایب قهرمانی ندارد و بازی حساسی در پیش روی سپاهان است. بازیکنان باید در زمین خود را کنترل کنند، فکر می‌کنم آن‌ها رکوددار دریافت کارت هستند. تیم‌های حریف نیز این حساسیت بازیکنان را درک کرده‌اند و به نحوی پیش می‌روند که سپاهانی‌ها کارت بگیرند. اخراج و تک کارت شدن بازیکنان خوب و موثر در روند تیم تاثیرگذار است. به عنوان مثال هادی محمدی، ستاره صعود سپاهان به فینال به همین علت در فینال غایب است.چرا!باید به این حساسیت‌ها توجه شود.

او اضافه می‌کند: بهترین راهکار این است که تمام شرایط در قرارداد بازیکن ذکر شود، یعنی هر کارت زرد یا قرمز بی‌جا جریمه‌ای داشته باشد. سپاهان ۳ بازی مهم در فینال و لیگ نخبگان دارد. انصافا بازی خوبی ارائه داد و شایسته رسیدن به فینال، لیگ نخبگان و جام قهرمانی است.

چرخابی ادامه می‌دهد: من تمام بازی‌های سپاهان را ضبط می‌کنم و آرشیو کاملی دارم، بازیکنان به راحتی در زمین خونسردیشان را از دست داده و به حریف و داور بهانه می‌دهند. باید آن را برطرف کنند. یکی از بزرگترین مشکلات سپاهان با احترام به کریمی به عنوان بازیکن فوق‌العاده خوب، نداشتن کاپیتان گرداننده، خونسرد و کنترل‌کننده همچون محرم نویدکیا است. 

سپاهان، تهاجمی‌ترین با استراتژی درست 

او همچنین در خصوص عملکرد مدافعان سپاهان در خط حمله، تصریح می‌کند: سپاهان تیمی کاملا تهاجمی است و با توجه به تعداد گل‌های زده شده، تهاجمی‌ترین تیم است. دفاع‌های چپ و راست (زکی‌پور و رضائیان) همچنین بازیکنانی چون دانشگر و یزدانی برای ضربه سر می‌آیند. اصل حمله سپاهان نیز استفاده از ارسالات است که مدافعان سپاهان از این کار خیلی خوب استفاده می‌کنند. مشخصا این استراتژی مورایس است که خوب هم جواب گرفته است.

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه تیم فوتبال مس رفسنجان موفق به دریافت‌ مجوز حرفه‌ای نشد، حتی اگر مس به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و دست طلایی‌پوشان از قهرمانی باز هم باز بماند، تیم سوم لیگ برتر این فصل یعنی سپاهان اصفهان راهی پلی آف می‌شود.

از سوی دیگر اگر سپاهان بتواند در جام حذفی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند نیز این تیم سهمیه لیگ نخبگان را خواهد گرفت تا به این ترتیب کسب سهمیه سپاهان اصفهان قطعی شده باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha