• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403033020493
  • خبرنگار : 50598

افتتاح ۴۸ پروژه علوم پزشکی استان مرکزی تا پایان دولت سیزدهم

افتتاح ۴۸ پروژه علوم پزشکی استان مرکزی تا پایان دولت سیزدهم

ایسنا/مرکزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۴۸ پروژه بهداشتی و درمانی در استان مرکزی مجموعا به متراژ ۹۳ هزار متر مربع و با هزینه‌کرد ۲۱۷۰ میلیارد تومان تا پایان دولت سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا امانی، ۳۰ خرداد در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهید جمهور این بود که پروژه‌های نیمه تمام به خصوص در زمینه بهداشتی و درمانی به پایان برسد.

وی افزود: اقداماتی که در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان انجام شده بی‌نظیر بوده و با نیت خالصی که شهید جمهور و وزیر بهداشت داشتند، اقدامات خوبی انجام شده است.

امانی با تاکید بر اینکه تبیین اقدامات دولت سیزدهم، منجر به مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد شد، گفت: درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال، ارائه نسخه الکترونیک، طرح دارویار، پوشش بیمه رایگان و تعرفه گذاری خدمات پرستاری، یادگاری‌های خوبی از شهید جمهور برای مردم ایران بود.

وی با بیان اینکه مشکلات فراوانی در حوزه فنی و حقوقی، در زمینه پروژه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) وجود داشت، افزود: ما در این پروژه دو راه داشتیم، یکی اینکه پروژه را تعطیل کنیم و به دنبال ترک فعل ها و مسائل حقوقی برویم و راه دوم این بود که پروژه را ادامه دهیم و در حین مسیر، اگر تخلفی مشاهده شد، به مراجع قضایی گزارش دهیم. هزار صفحه در خصوص مشکلات حقوقی این بیمارستان آماده کردیم که دستگاه نظارتی و قضایی باید پیگیری کند.

امانی با تاکید بر اینکه به لحظات آخر پروژه حضرت ولیعصر(عج) نزدیک می‌شویم، گفت: در سال ۱۴۰۱ اعلام کردند که تا چند ماه دیگر این بیمارستان افتتاح می‌شود درحالی که هیچ زیرساختی از بیمارستان آماده نبود و ما فقط چند ماه درگیر هماهنگی‌های لازم برای پروژه برق‌رسانی بودیم.

امانی افزود: در بعد حقوقی نیز خیلی خوب عمل کردیم و پیمانکار قبلی بیمارستان مطابق ماده ۴۶ محکوم شد و پرونده در دیوان عالی کشور قرار دارد و اگر در آنجا نیز محکوم شود، خسارات را از پیمانکار قبلی خواهیم گرفت.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه این بیمارستان اکنون از نظر اصول اولیه مشکل و گره ندارد، تصریح کرد: از طبقه همکف تا طبقه دهم بیمارستان، فقط جزئیات مانده است، اما در طبقات منفی یک و دو کار داریم که تا یکی دو ماه آینده تمام می‌شود.

امانی با بیان اینکه انتقال خدمات بیمارستان قدیم به جدید چندین ماه طول می‌کشد، گفت: انتقال خدمات مرحله به مرحله به انجام می شود و طی چند روز آینده در طبقات ۸ و ۹ با ۷۰ تخت بستری، بیمارانی که شرایط نسبتا بهتری دارند بستری خواهند شد و مرحله به مرحله خدمات را با رعایت شرایط ایمنی انتقال می‌دهیم. بیمارستان قدیم نیز تخریب خواهد شد و بلوک f برای استراحت پزشکان و همراهان بیماران و کتابخانه در آن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ما برای بیمارستان حداقل یک لاین از خیابان را به عنوان حیاط بیمارستان و درب اضطراری خواستاریم، اظهار کرد: شهرداری خط ویژه‌ای برای بیمارستان اختصاص داد ولی در این مدت شاهد هستیم که عده‌ای از مردم، در خط ویژه ماشین‌های شخصی خود را پارک کرده و مسیر را مسدود می‌کنند.

وی در رابطه با تامین پارکینگ برای این بیمارستان اظهار کرد: طبق توافق اولیه‌ای که سالیان پیش انجام شده بود، علوم پزشکی متعهد بود که پارکینگ فراهم کند ولی این بدان معناست که علوم پزشکی برای پرسنل پارکینگ تامین کند. احداث پارکینگ برای مراجعه کنندگان جزو خدمات شهرداری است که باید انجام ‌شود.

امانی تصریح کرد: شهرداری طرح‌هایی در این زمینه دارد و باید از شهردار بپرسید که آخرین تصمیم در رابطه با پارکینگ چیست. تا جایی که من می دانم بیمارستانی در کشور وجود ندارد که پارکینگ مراجعه کنندگانش را خودش ساخته باشد.

وی افزود: در بحث پارکینگ بیمارستان اصلا در مقابل شهرداری قرار ندهیم و هر تصمیمی مسئولین استانی در این خصوص بگیرند در صورت توانایی دانشگاه، انجام می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص جایگاه پمپ بنزین نزدیک بیمارستان گفت: بنده نظر خود را بارها اعلام کرده‌ام که اگر این بیمارستان می‌خواهد افتتاح شود باید این پمپ بنزین به دلیل خطراتی که دارد تعطیل شود و قرار شده شهرداری هزینه را به حساب مالک پمپ بنزین بریزد که امیدواریم به زودی به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱.۵ همت برای بیمارستان ولیعصر(عج) هزینه شده است، تاکید کرد: ما مجوز استخدام ۱۰۴۰ نفر را گرفته‌ایم که ۵۴۰ نفر در سال گذشته جذب شده‌اند و برای پروژه‌های خالی دوباره آزمون خواهیم گذاشت.

امانی در رابطه با بیمارستان زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی نیز اظهار کرد: این بیمارستان آماده بستری بیمار است و هیچ کاری ندارد. برنامه ما این است که تا چند روز آینده در بیمارستان‌های سینا آشتیانی، آیت الله خوانساری و حضرت ولیعصر(عج) کار را شروع کنیم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز دیالیز اراک نیز تصریح کرد: این مرکز ۴۴ تختخوابی، خیر ساز است و قرار است از امروز دیالیز بیماران شروع شود.

وی در رابطه با بیمارستان امیرکبیر نیز اظهار کرد: قرار است یک خیر در کنار بیمارستان کنونی، یک بیمارستان جدید بسازد ولی طرح کلی هنوز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha