• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403033020316
  • خبرنگار : 30147

مدیر امور آب و فاضلاب خواف:

سرقت شبانه دلیل خروج چاه از مدار بهره‌برداری شد

سرقت شبانه دلیل خروج چاه از مدار بهره‌برداری شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف در پاسخ به اظهارات رئیس شورای اسلامی روستای برآباد این شهرستان، دلیل قطعی آب در روستای برآباد را بروز اتفاق و سرقت کابل اعلام کرد.

محسن چهکندی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: متعاقب اتفاق در خط انتقال آب روستا، سرقت شبانه کابل چاه شماره ۶ امور خواف نیز باعث خروج این چاه از مدار بهره‌برداری شد.

وی اظهار کرد: گرمای هوا و استفاده از شرب برای دام هم مزید بر علت شد و تخلیه سریع مخزن ذخیره آب ۱۵۰۰ مترمکعبی موجود را در پی داشت که با رفع اتفاق و تأمین کابل، چاه مورد نظر مجدداً وارد مدار و آبگیری مخزن آغاز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با رد ادعای رئیس شورای اسلامی روستای برآباد در خصوص مطالب ارائه شده به ایسنا مبنی حفر چاه جدید برآباد گفت: این چاه توسط آبفا حفاری شده و در حال تجهیز است و پیش‌بینی می‌شود ظرف یک ماه آینده وارد مدار شود.

به گفته وی توان فعلی تولید آب در شهر مرزی سنگان و روستای برآباد ۸۷ لیتر بر ثانیه و کمبود آب موجود هم ۳۰ لیتر بر ثانیه است که با بهره‌برداری از چاه جدید با ظرفیت ۳۵ لیتر بر ثانیه، کسری آب موجود برطرف خواهد شد، با این حال تا رفع کامل کمبود آب روستا، چاه شماره ۲ مجتمع بخش سنگان به عنوان یک چاه غیر فعال تجهیز و با توان ۵ لیتر بر ثانیه به شبکه تزریق شده است.

چهکندی همچنین از انشعابات غیرمجاز و استفاده از شرب برای دام به عنوان عامل دیگر کمبود آب در سنگان و روستای برآباد نام برد و با اشاره به فعالیت کمیته جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در امور خواف اعلام کرد: تنها ظرف ۴۸ ساعت گذشته ۵ فقره انشعاب غیرمجاز در منطقه کشف و جمع‌آوری شده است.

وی با استناد به اظهارات رئیس شورای اسلامی روستای برآباد مبنی بر وجود ۸۰۰۰ رأس دام سبک و ۱۵۰۰ رأس دام سنگین در روستا یادآور شد: بخشی از آب شرب اهالی توسط دامداران مورد استفاده دام قرار می‌گیرد در حالی که آبفا وظیفه‌ای برای تأمین آب دام ندارد ولیکن در این راستا به دامداران کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha