• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403033020291
  • خبرنگار : 30057

آبیاری فضای سبز اصفهان با پساب تصفیه‌شده با نانوازون

آبیاری فضای سبز اصفهان با پساب تصفیه‌شده با نانوازون

با نصب و راه‌اندازی سامانه نانوازون در یکی از تصفیه‌خانه‌های شهر اصفهان، پساب‌ تصفیه شده با نانوازون برای آبیاری بخشی از فضای سبز شهری استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا، داود سعیدی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور در این باره گفت: با استفاده از نانوازون پساب به گونه‌ای تصفیه می‌شود که می‌توان از آن برای فضای سبز شهری استفاده کرد.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با بیان اینکه راه‌اندازی این تصفیه‌خانه مجهز به فناوری نانوازون نقطه عطفی در بخش تصفیه‌خانه‌ها است، اظهار کرد: این تصفیه‌خانه‌ در حال حاضر با نرخ ۵۰ لیتر بر ثانیه فعالیت دارد و تا پایان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا کنون ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است، ادامه داد: در اصفهان ۶ هزار هکتار فضای سبز وجود دارد که شهرداری اصفهان به دنبال حفظ این فضای سبز بوده که این کار نیازمند آب است که قرار است این تصفیه‌خانه بخشی از این آب را تامین کند.

قاسم‌زاده با تاکید بر اینکه شهرداری مسؤولیت حفظ ۵ هزار هکتار از این فضای سبز را به عهده دارد، یادآور شد: با توجه به خشک بودن رودخانه و پایین رفتن سطح آب چاه‌ها، نیاز به منابع جدید برای تامین آب است. با توجه به فرونشست زمین باید از دست‌اندازی به سفره‌های آب زیرزمینی پرهیز کرده و در این شرایط استفاده از پساب بهترین راهکار است.

به نقل از ستاد نانو، این تصفیه‌خانه به گونه‌ای طراحی شده که پساب را به صورت ورودی دریافت کرده و در نهایت آب با استانداردهای بالا برای استفاده در فضای سبز عمومی را ارائه می‌دهد.

این شرکت فناور در حوزه طراحی و ساخت پمپ‌های ورتکس دوفازی، سیستم‌های نانوازون و طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه تکمیلی پساب فعالیت دارد. تجهیزات این شرکت در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع غذایی، کاغذسازی، گلخانه‌های هیدروپونیک و شیلات کاربرد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha