• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403033020202
  • خبرنگار : 90047

در حاشیه برگزاری جشنواره روز جهانی یوگا اعلام شد

برگزاری رقابت‌های باشگاهی یوگا در ایران

برگزاری رقابت‌های باشگاهی یوگا در ایران
تصویر آرشیوی است.

مراسم روز جهانی یوگا امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد با حضور سفیر هند، رئیس انجمن ورزش یوگا ایران و ورزشکاران این رشته در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت روز جهانی یوگا امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد با حضور علی خلیلی، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی، سفیر هند آقای سرشت و نادر شکری رییس انجمن ورزش یوگا ایران هند، مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن یوگا در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

علی خلیلی در این مراسم گفت: امروز ۳۰ خرداد مصادف با روز جهانی یوگا نام گذاری شده و به همین مناسبت در جهت توسعه این رشته به عنوان یک ورزش تمرکز ذهنی، نشاط جامعه و سلامت جسم و روان سعی کردیم برنامه های متعددی در این رشته داشته باشیم.

وی با اشاره به استقبال خوب ورزشکاران زن و مرد از این رشته افزود: این رشته به ویژه در بین زنان مورد توجه زیادی قرار گرفته است، بنابراین برای نظم دهی و سازماندهی این رشته سعی کردیم با تبدیل آن به یک ورزش، رقابت‌های لیگ یوگا را در سراسر کشور برگزار کنیم‌.

خلیلی همچنین از برگزاری رقابت‌های باشگاهی یوگا در سال جاری خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم در ترویج ورزش همگانی این رشته گام موثری برداریم و در ارتقای سلامت جسم و افزایش فعالیت بدنی جامعه تاثیرگذار باشیم امسال بنا داریم که رقابت‌های باشگاهی یوگا را برگزار کنیم.

وی در خصوص بین المللی شدن این رشته نیز گفت: با توجه به این که یوگا در بین اقشار جامعه از استقبال خوبی برخوردار است فدراسیون جهانی بوگا به دنبال آن است که رقابت‌های برون مرزی و بین المللی این رشته را که با اهداف ما همراه باشد برگزار کند.

خلیلی خاطرنشان کرد: این رشته نیاز به تجهیزات و امکانات خاصی ندارد و در هر شرایط سنی می‌توان به آن پرداخت و سبب سلامت جسم و روان می‌شود.

برگزاری رقابت‌های باشگاهی یوگا در ایران

در پایان این مراسم سرشت، سفیر هند با تشکر از حمایت‌های وزارت ورزش و فدراسیون در جهت توسعه و ترویج رشته یوگا افزود: درست است که این رشته از هند آغاز شده اما امروز خوشحالم که در ایران رواج پیدا کرده و شاهد توسعه هر چه بیشتر یوگا در ایران هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha