• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403033020056
  • خبرنگار : 50177

یک مسئول خبر داد:

ایجاد ۲۵ هزار شغل توسط جهاد دانشگاهی کشور

ایجاد ۲۵ هزار شغل توسط جهاد دانشگاهی کشور

ایسنا/لرستان رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور از ایجاد ۲۵ هزار شغل توسط این نهاد خبر داد.

مسعود ابراهیمی امروز ۳۰ خرداد در حاشیه جلسه هم‌افزایی با اجزای اکوسیستم فناوری و نوآوری لرستان در راستای توسعه زیست‌بوم فناوری استان که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چهار دهه‌ای که از عمر جهاد دانشگاهی می‌گذرد همواره در خدمت حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه در سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی کشور متولی تجاری کردن دستاوردهای پژوهشی این نهاد هستیم، بیان کرد: اکنون سه پارک علم و فناوری همچون البرز، کرمانشاه و پارک ملی علم و فناوری‌های نرم (صنایع فرهنگی) داریم و هفتاد مرکز رشد و نوآوری و شتابدهی در جهاد کشور فعالیت دارند.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاد دانشگاهی کشور گفت: مرکز رشد فناوری جهاد دانشگاهی لرستان یکی از شاخص‌ترین مراکز رشد جهاد دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت است، افزود: در اکوسیستم علم و فناوری در سطح ملی سعی کردیم جایگاهی را تعریف کنیم که اثرگذار باشیم تا بتوانیم دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به فناوری تبدیل و پس از آن با استفاده از این دستاوردها در صنعت به اشتغال‌زایی و اقتصاد کشور کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جهاد دانشگاهی شبکه بزرگی در کشور داریم و این نهاد آمادگی دارد هرجا بتواند گره گشایی کند، اضافه کرد: در حوزه اشتغال‌زایی و به ویژه مشاغل خانگی، خرد و خود اشتغالی کارنامه بسیار درخشانی داریم و در این چند سال توانسته‌ایم ۲۵ هزار شغل ایجاد کنیم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه آمادگی داریم این تجربه را به کار گیریم و به دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص اشتغال‌زایی به صورت عالمانه و هدفمند کمک و تجاربی که در کشور کسب کردیم در لرستان پیاده سازی کنیم، از ایجاد نهضت فعال‌سازی واحدهای صنعتی فعال و نیمه‌فعال خبر داد و گفت: آمادگی داریم صنایع فعال و غیرفعال استان را مبتنی بر دانش و فناوری احیا کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر احیاء صنایع مبتنی بر نقدینگی است اما احیای مدنظر ما مبتنی بر فناوری، نوآوری و آرندی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۵:۳۲

سلام و عرض ادب .ببخشید کدوم شغل چرا وقتی این همه شرکتها تو استان بوشهر هست ولی پسرم بیکار هست واقعا اگر هست ومن نمی دونم پسرم بیکاره لطفا لطفا یک بار بزرگ و نگرانی از بنده و خانواده کم کنید .ممنونم ۰۹۹۰۳۷۲۷۱۲۸