• شنبه / ۱۵ دی ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403101511288
  • خبرنگار : 50176

مدیر مخابرات منطقه استان:

مردم لرستان نگران دکل‌ها و آنتن‌های موبایل نباشند

مردم لرستان نگران دکل‌ها و آنتن‌های موبایل نباشند

ایسنا/لرستان مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در لرستان اعم از رفع نقاط کور پوشش تلفن همراه و توسعه شبکه فیبرنوری در سطح شهرهای استان و فواصل بین شهری مشارکت و همراهی مردم و دستگاه های اجرایی استان را می‌طلبد.

نبی‌الله شمسی‌فر امروز ۱۵ دی ماه اظهار کرد: از آنجا که همه سازمان‌های ناظر شامل انرژی اتمی، وزارت بهداشت، وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سلامت تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه را تایید کرده لذا مردم لرستان نباید نگران نصب دکل‌ها و آنتن‌های موبایل باشند.

وی با تاکید براینکه توسعه زیرساخت‌های مخابراتی همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، افزود: سازمان‌های متولی مضر بودن دکل‌های تلفن همراه را به دلیل غیر یونیزه بودن امواج موبایل را تایید نکرده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به مطالبه اکثر شهرهای استان در خصوص عدم آنتن‌دهی تلفن همراه و برنامه‌ریزی مخابرات لرستان جهت پوشش‌دهی این مناطق در استان، بیان کرد: ضرورت دارد مردم و مسئولین در راستای تملک و اجرای این پروژه در مکان‌های مورد تایید شرکت ارتباطات سیار بدون توجه به برخی از شبهات غیرعلمی و غیرکارشناسی در خصوص زیان‌آور بودن تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه همکاری لازم را با مخابرات منطقه لرستان به عمل آورند.

شمسی‌فر ادامه داد: ضرورت تغییر نگاه منفی مردم نسبت به نصب دکل‌های مخابراتی ممانعت و جلوگیری شهروندان از احداث سایت‌های تلفن همراه با ذهنیت مضر بودن دکل‌های مخابراتی باعث شده کار نصب دکل‌های مخابراتی و در ادامه توسعه تکنولوژی در استان با کندی و در مواردی با چالش مواجه شود.

وی تصریح کرد: برخی شهروندان از بیم اینکه دکل‌های مخابراتی سلامتی‌شان را تهدید می‌کند، در مواردی اجازه نصب دکل را در محل زندگی‌شان نمی‌دهد و این امر به عنوان یک چالش جدی پیش‌روی مخابرات منطقه لرستان در بحث خدمت‌رسانی مطرح است.

مدیر عامل مخابرات منطقه لرستان بیان کرد: طبق اسناد رسمی سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات سایت‌های تلفن همراه مشکلی برای سلامتی مردم ندارند.

شمسی‌فر تاکید کرد: توسعه و افزایش پوشش تلفن همراه علاوه بر ارائه خدمات ارتباطی و ایجاد دسترسی آسان مردم به خدمات دولت الکترونیک، عدم نیاز به مراجعات حضوری برای دریافت خدمات دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها، گسترش عدالت ارتباطی و اجتماعی در دسترسی به موقع به اطلاعات و بسیاری از خدمات دیگر که بر بستر شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌شود را برای مردم فراهم می‌کند و موجب جلوگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی نیز می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha