• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032920029
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره آتش‌نشانی کاشمر:

۶ منزل مسکونی در روستاهای بخش مرکزی کاشمر تخریب شد

۶ منزل مسکونی در روستاهای بخش مرکزی کاشمر تخریب شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره آتش‌نشانی کاشمر با ارائه گزارشی از مأموریت‌های صورت گرفته براثر زمین‌لرزه ظهر امروز گفت: از ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه بعد از وقوع زلزله ۵ ریشتری تا ساعت ۱۸ تعداد ۴۳ مورد تماس منجر به عملیات با سامانه فرماندهی ۱۲۵ حاصل شد.

امیر نژاد رحیم در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه از مجموع ۴۳ تماس با آتش‌نشانی ۲۷ مورد مربوط به ریزش نمای ساختمان، ریزش دیوار و جلوگیری از خطر ریزش بود، خاطرنشان کرد: ۶ مورد تخریب منزل در روستاهای حومه بخش مرکزی از جمله زنده جان، کسرینه گزارش شد که با امدادرسانی سازمان‌های امدادی از جمله آتش‌نشانی و هلال‌احمر و پشتیبانی ادوات شهرداری همراه بود.

وی از ۲ مورد گیر افتادن در کابین آسانسور، یک مورد حریق منزل در اثر افتادن آبگرمکن، دو مورد باز شدن دهانه چاه و فرورفتگی در منزل و ۴ مورد مشاهده مار در منزل مسکونی خبر داد و گفت: به دلیل زلزله اخیر متأسفانه چهار نفر جان خود را از دست دادند که دو نفر در بلوار جانبازان براثر افتادن نمای رومی ساختمان و دو نفر نیز در روستای زنده جان از توابع بخش مرکزی در زیر آوار ماندند.

۶ منزل مسکونی در روستاهای بخش مرکزی کاشمر تخریب شد

رئیس اداره آتش‌نشانی کاشمر توصیه کرد: شهروندان عزیز، ضمن حفظ آرامش و خونسردی برای پیشگیری از هر نوع حادثه محتملی، نسبت به تدابیر ایمنی در محل منزل مسکونی خود از جمله نخوابیدن در زیر لوسترها، تابلوها و وسایل معلق، نسبت به تهیه کیف نجات شامل اقلام ضروری در مواقع بحران اقدام و در دسترس قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که امروز شاهد فوت دو نفر از همشهریان در بلوار جانبازان بودیم از ایستادن در کنار ساختمان‌ها به دلیل ریزش نماها، حتی در شرایط غیر زلزله خودداری کنید.

نژاد رحیم در مورد آسیب به منازل مسکونی ادامه داد: چنانچه ترک‌های جزئی در نمای داخل منزل مسکونی مشاهده نمودید لازم نیست نگرانی از بابت عدم استحکام منزل داشته باشید ولی اگر ترک‌ها به حدی بود که گچ ساختمان ریخته و آهن و خاک گچ زیر قابل مشاهده بود ضمن مشورت با مهندسین سازه، از سکونت فعلی در محل منزل جلوگیری نمایند.

امتحانات نهایی طبق روال معمول برگزار می‌شود

سعید تاج محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر هم از آمادگی‌ تعدادی از مدارس جهت اسکان اضطراری شهروندان این شهرستان خبر داد.

وی گفت: فرآیند بررسی آسیب‌های احتمالی به مدارس سطح شهرستان با حضور میدانی تیم‌های ارزیابی آموزش و پرورش در حال انجام است اما تاکنون گزارشی از خسارت شدید به ساختمان‌های آموزش و پرورش و مدارس شهرستان گزارش نشده است.

تاج محمدی افزود: به دلیل پیشگیری از حوادث احتمالی، فعالیت قرائت خانه‌ها، کلاس‌های اوقات فراغت و سایر مراکز این اداره در شیفت عصر روز سه‌شنبه ۲۹ خردادماه تعطیل می‌باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر همچنین از برگزاری امتحانات نهایی طبق روال معمول خبر داد و افزود: دانش آموزان با آرامش کامل و اطمینان خاطر از امنیت ساختمان‌های محل برگزاری امتحانات نهایی، طبق روال معمول در محل حوزه‌های امتحانی حاضر شوند.

وی افزود: با توجه به سراسری بودن امتحانات نهایی، تغییر زمان‌بندی این آزمون‌ها امکان‌پذیر نیست، آموزش و پرورش ضمن آمادگی برای پس لرزه‌های احتمالی، نسبت به در نظر گرفتن تمامی موارد ایمنی و راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه‌های امتحانات نهایی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha