• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403032919894
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی:

تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید پسماند، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید پسماند، نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تفکیک زباله از مبدأ و کاهش تولید پسماند، نیاز به فرهنگ سازی دارد.

علیرضا عباس‌زاده امروز سه‌شنبه، ۲۹ خرداد در کارگروه مدیریت پسماند استان اظهار کرد: روزانه ۳۲۵ تن پسماند در خراسان جنوبی تولید می‌شود که از این مقدار بیشترین حجم با حدود ۱۲۰ تن پسماند در شهر بیرجند و کمترین میزان با ۵۰۰ کیلوگرم در شهرهای ماژان و قهستان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۷ زباله‌گاه دفن پسماندهای شهرداری‌ها در استان وجود دارد، گفت: چهار زباله‌گاه مشترک بین شهرداری‌ ها هم پیش‌بینی شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداران و دهیاران مدیریت و ساماندهی پسماند است، افزود: در حال حاضر چهار شهر استان شامل بیرجند، خوسف، مود و سرایان طرح جامع مدیریت پسماند مصوب دارند که در حال اجراست و طرح‌های مدیریت پسماند مابقی شهرداری‌ها هم در حال طی مراحل قانونی است.

عباس‌زاده بیان کرد: زندگی شهری امروز ناگزیر از تولید پسماند است که به دلیل مخاطراتی که برای سلامت مردم و محیط زیست دارد باید به صورت اصولی و بهداشتی دفن شوند و عدم انجام این مهم خسارات بسیاری برای مردم و وضعیت آب و خاک دارد لذا مدیریت پسماند از سوی شهرداری‌ها یکی از مهمترین خدماتی است که به مردم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارزش اقتصادی زباله‌های قابل بازیافت، تأکید کرد: برای بهره‌برداری از پسماندها باید تفکیک زباله از مبدأ فرهنگ‌سازی شود و همچنین الگوی مصرف برای کاهش تولید پسماند نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه شهرستان سرایان از سال‌های گذشته طرح جامع مدیریت پسماند داشته، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید و ترکیب جمعیتی و میزان مصرف، اطلاعات مربوط به شهرستان به‌روزرسانی شد و امروز در این کارگروه بحث بازنگری و به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرایان مصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha