• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032919608
  • خبرنگار : 30147

نیشابور و طرقبه شاندیز در صدر آمار تغییرکاربری‌های خراسان رضوی

نیشابور و طرقبه شاندیز در صدر آمار تغییرکاربری‌های خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی بالغ‌بر ۹۰۰ فقره تغییر کاربری غیرمجاز از ابتدای سال جاری به مساحت ۳۰ هکتار در سطح خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد شهرهای نیشابور و طرقبه شاندیز بیشترین آمار شناسایی را به خود اختصاص داده‌اند.

سعادت علی نیا مدیر امور اراضی خراسان رضوی، با بیان مطلب فوق در گفت و گو با ایسنا از شناسایی صدها فقره تغییر کاربری غیرمجاز در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به آمار سامانه، در مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز، در ۲۰۳ قطعه به مساحت ۱۴.۵ هکتار تبصره یک ماده یک اجرا شده است و شهرستان نیشابور دارای بیشترین عملکرد می‌باشد.

وی همچنین بیان کرد: در ۱۰۴۹ قطعه به مساحت ۱۰.۵ هکتار تبصره دو ماده ۱۰ انجام شده که شهرستان‌های بینالود، نیشابور و چناران با ثبت اقدامات خود به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند.

مدیر امور اراضی خراسان رضوی با تأکید بر حفظ کاربری‌های اراضی کشاورزی خاطرنشان کرد: بی‌تردید مشارکت و نظارت همگانی بهترین راه حفاظت از زمین است و مردم می‌توانند از طریق همیاری با ادارات امور اراضی هرگونه قطعه‌بندی، تغییر کاربری و تخریب اراضی را از طریق سامانه تلفنی شبانه‌روزی ۱۳۱ اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از زمین‌های درجه یک و دو کشاورزی باید با تمام توان حراست و حفاظت کرد، افزود: تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای امنیت غذایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۳:۱۸

وقتی مدیریت نباشه وضع مردم تغییری نخواهد کرد. بهتره به جای اینکه جلوی تغییر کاربری رو بگیرین به فکر قانونی کردن این روند و گرفتن تصمیم درست برای این زمین ها باشین. وقتی زمین آب نداره و امکان کشاورزی در اون زمین وجود ندارد با تمام توان حفاظت و حراست کنید، واقعا تاسف برانگیز. صاحب زمین میگه آب نیست که کشاورزی کنم میگن نه باید حفظ و حراست بشه تبدیل بشه به زمین هایی متروکه و چندین سال بمونه بدونه هیچ تدبیری....

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۷:۵۶

من هم موافق نظر شما هستم. بنده زمینی دارم بر جاده اراک به ملایر که اب نداره وهیچگونه کاربری زراعی نداره. خونه مو فروختم که برای خودم و15نفر شغل مستقیم ایجاد کنم. ولی جهاد بهم تغیرکاربری نمیده منم پولمو دادم طلا گذاشتم توگاوصندوق خونه ام این لطمه به اقتصاد مملکت نیست؟

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۰ ۱۷:۲۲

خواهشا التماس تفکر.... هیچکسی با تغییر کاربری یا تخریب زمین کشاورزی مخالف نیست اما زمین‌هایی که چندین سال بدون کشت بودند و از حیز انتفاع کشاورزی واقعا خارج شدن و آب جاری و یا چاه ابی برای کشت و زرع نیست، آیا صرف داشتن فقط کاربری زراعی، می‌تواند پتانسیل کشاورزی داشته باشد؟ خوب یه عده میان با تغییر کاربری از یه زمین بایر، باغی رو میسازن که حداقل 30 اصله درخت درون آن غرس میشه و از طرفی مثلا 60 متر مسکونی هم جهت استفاده خودشون و سرکشی به باغ داخلش میسازن.