• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416418
  • خبرنگار : 50642

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

۱۵ هزار دانش‌آموز در طرح «حافظ قرآن‌شو» شرکت کردند

۱۵ هزار دانش‌آموز در طرح «حافظ قرآن‌شو» شرکت کردند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای دانش‌آموزان طرح‌های متعددی از جمله تقویت حفظ قرآن کریم که در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح حافظ قرآن‌شو صورت گرفته است، اجرا شده است و حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده‌اند.

علی مهدوی‌خواه امروز ۲۴ خردادماه، در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور و یادبود شهدای خدمت که در اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی مفتخر است که برای نهمین دوره میزبان مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور باشد. این مسابقات فراز و فرودهای بسیاری داشته است و تغییرات زیادی یافته است.

وی بیان کرد: حدود ۲۰۰ نفر از فرهنگیان برگزیده شده‌اند و به مرحله نهایی مسابقات راه‌یافته‌اند. ۱۰ کمیته‌ برای مقدمات این مسابقات در نظر گرفته‌ایم، زیرا نگاه ما به مجموعه فرهنگیان مشهدی نگاه زائران علی‌ابن موسی الرضا(ع) است و به همین دلیل لازم است که تکریم این افراد به نحو احسن صورت گیرد لذا کمیته‌هایی که برای این مسابقه تدارک دیده شده است، شامل کمیته فنی، کمیته فرهنگی، کمیته فوق‌برنامه، کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته پشتیبانی و کمیته داوران و دیگر کمیته‌ها برای برگزاری بوده است.

مهدوی‌خواه در خصوص رویکردها و جریان‌های قرآنی استان خراسان رضوی گفت: رویکردها و جریان‌های قرآنی که در استان خراسان رضوی وجود دارد، در ۳ دسته مخاطب تعریف شده است که شامل دانش‌آموزان، فرهنگیان و والدین است، زیرا والدین هم عناصر بسیار تاثیرگذاری در تعلیم و تربیت هستند و باید در جامعه مخاطب آموزش و پرورش قرار گیرند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص توضیح این رویکردها ادامه داد: برای دانش‌آموزان طرح‌های متعددی از جمله تقویت حفظ قرآن کریم که در قالب طرح‌های مختلف از جمله طرح حافظ قرآن‌شو صورت گرفته است، اجرا شده است. این طرح با ویژگی‌هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است و حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برای فرهنگیان طرح روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم در قالب طرح شهید عاصمی تعریف شده است که حدود ۶۰۰۰ نفر در سراسر استان خراسان رضوی در این طرح شرکت کرده‌اند. همچنین برای والدین طرح‌های بسیاری برای توانمندسازی آن‌ها با محوریت قرآن برگزار شده است، لذا در تلاش هستیم که با کمک از جامعه مخاطب یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری که در استان خراسان رضوی دارا هستیم، با تاکید و تقویت والدین و با رهنمودهای فرهنگیان اقدامات مطلوبی را رقم بزنیم و در رشد فرهنگی و قرآنی دانش‌اموزان تاثیر مناسبی بگذاریم.

مهدوی‌خواه ادامه داد: بعد از این رویداد، رویدادهای دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است که شامل مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌اموزان می‌شود که به میزبانی خراسان رضوی برگزار خواهد شد. شهید خدمت در توسعه ترویج فرهنگ و توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی قدم‌های بسیار جدی برداشتند و در این جریانات بسیار تاثیرگذار بودند؛ بنابراین امیدوار هستیم که بتوانیم راه ایشان را ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha