• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416408
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام:

خرید تضمینی گندم در تربت‌جام از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

خرید تضمینی گندم در تربت‌جام از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در شهرستان تربت‌جام از مرز ۱۸ هزار تن عبور کرد، گفت: در سال جاری، میزان خرید گندم از مدت زمان مشابه سال گذشته سبقت گرفت.

باقر خدادادی، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم خریداری شده است، افزود: در سال جاری، پیش‌بینی می‌شود ۴۸ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورز تحویل سیلوها گردد و این میزان ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

وی با بیان اینکه ارزش گندم‌های خریداری شده با قیمت هر کیلوگرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تاکنون ۳۲۴ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: پرداخت مطالبات گندم کاران نیز در دست پیگیری و اقدام است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام خاطرنشان کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی تربت‌جام امسال به کشت گندم اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۸ هزار تن گندم در این شهرستان تحویل سیلوها شود.

وی در ادامه از پایان مبارزه با سن گندم در تربت‌جام خبر داد و گفت: با توجه به تلاش همکاران شبکه مراقبت شهرستان تربت‌جام و کنترل به موقع سن غلات حدود ۱۵ هزار و ۷۰۰ هکتار علیه سن مادری و ۱۲۰۰ هکتار علیه پوره مبارزه انجام شد.

خدادادی اظهار کرد: حاصل نتیجه تلاش همکاران در رصد و پایش به موقع مزارع و اطلاع‌رسانی و ترغیب کشاورزان در خصوص کنترل به موقع سن مادری باعث شد مشکلی از نظر خسارت پوره نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برداشت مزارع گندم در شهرستان شروع شده و میزان سن زدگی در محموله‌های تحویلی به مراکز خرید تا ۲۴ خرداد امسال صفر است.

شهرستان تربت‌جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و باغ و ۱۱ هزار بهره‌بردار، از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۴۰ هزارنفری تربت‌جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha