• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032315973
  • خبرنگار : 71946

افتتاح پروژه تصفیه فاضلاب با فیلترهای ساخت ایران

افتتاح پروژه تصفیه فاضلاب با فیلترهای ساخت ایران

ایسنا/هرمزگان با حضور جمعی از مقامات کشور و استان هرمزگان اولین پروژه تصفیه فاضلاب با فیلترهای ایرانی در نمایشگاه آباد ایران افتتاح شد.

طی مراسمی امروز چهارشنبه ۲۳خرداد، با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، روح الله دهقانی فیروز آبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاددانش بنیان رئیس‌جمهور و مهدی دوستی استاندار هرمزگان اولین پروژه تصفیه فاضلاب با فیلترهای ایرانی افتتاح شد. 

 شهروز شجاعی مدیر عامل شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس در حاشیه این رخداد موفق اظهار کرد: شرکت زیر ساخت در کنار انجام ماموریت اصلی خود یعنی اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده آن به صنایع مولد، بستری فراهم کرده که گروه‌های ایده‌پرداز و مجموعه‌های دانشگاهی وارد موضوع شیرین‌سازی فاضلاب شده و به سمت بومی‌سازی شیوه‌ها و ساخت سخت‌افزار بروند. 

وی افزود: خوشبختانه در اولین گام شاهد رونمایی از اولین پروژه تصفیه فاضلاب با فیلترهای ایرانی بودیم که ظرفیت تصفیه فاضلاب تا ۱۴۰متر مکعب و ظرفیت شیرین‌سازی تا ۷۵ مترمکعب در شبانه روز را دارد.

 شجاعی در ادامه با اشاره به روند طرح فاضلاب شهر بندرعباس گفت: در سایه لطف الهی، همراهی و صبوری مردم نجیب و حمایت‌های استاندار هرمزگان و تعامل و توجه ارزشمند سهامداران روند حرکت پروژه بدون وقفه و مستمر در حال انجام است و نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

بنابراین گزارش، این رونمایی و بهره‌برداری‌از پکیج تمام ایرانی تصفیه فاضلاب به روش MBR و شیرین‌سازی آب به شیوه Ro با استفاده از الترافیلتراسیون و رفتار فنی اسمز معکوس که در راستای حمایت و رشد شرکت‌های دانش بنیان و مجموعه‌های پژوهشی و دانشگاهی و بسترسازی برای فعالیت دانش آموختگان کشور از مرحله ایده تا اجرا با تامین مالی و راهبری و نظارت شرکت تامین و توسعه زیر ساخت خلیج فارس و در حاشیه جانبی‌ «طرح بزرگ ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب بازیافت شده آن به صنایع مولد» در تصفیه‌خانه فاضلاب بندرعباس و به عنوان یک پایلوت کشوری توسط تیمی از متخصصان دانشگاهی در شرکت دانش‌بنیان تصفیه صنعتی آب شریف اجرا و عملیاتی شده است، به‌عنوان طرح برتر دانش بنیان معرفی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha