• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032315644
  • خبرنگار : 50614

یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

تغییر رویکرد کلاس‌های آموزشی زوجین در کلانشهر مشهد

تغییر رویکرد کلاس‌های آموزشی زوجین در کلانشهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی هفته‌های آتی در کلانشهر مشهد، در سه کانون مجهز با مجرب‌ترین اساتیدی که از حوزه شهرداری، آستان قدس و دانشکاه علوم پزشکی تامین می‌شوند، رویکرد ارتقاء کیفی آموزش‌های هنگام ازدواج را خواهیم داشت.

محمد احمدیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه ازدواج اظهار کرد: در راستای اجرایی‌سازی قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرارگاه جوانی جمعیت را تشکیل داده که این قرارگاه با چندین کمیته ذیل خود، مسائل مرتبط به قانون جوانی جمعیت را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: ازدواج آسان و به هنگام یکی از حوزه‌هایی است که به صورت آموزش مشترک در دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها انجام و روی آموزش فاکتورهای مرتبط با همسرگزینی کار می‌شود. آموزش بیشترین موضوع ما در این خصوص است که مشارکت عمده تمام دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را می‌طلبد.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اقدامات در حوزه آموزش‌های‌ هنگام ازدواج، عنوان کرد: در همین راستا از سال ۱۳۹۵ با مشارکت قوه قضاییه، سازمان تبلیغات و بهزیستی کلاس‌های آموزشی برای افرادی که قصد ازدواج دارند، انجام دادیم.

دکتر احمدیان ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برای تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق انجام می‌شود. سالانه حدود ۲۷ هزار زوج در استان به این کلاس‌ها مراجعه کرده‌اند. تعداد این کلاس‌ها در سطح شهر مشهد ۶ کلاس و در سایر شهرستان‌ها هرکدام یک کلاس است که ضمن میزبانی با بهترین اساتید به صورت رایگان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حسب تفاهم‌نامه‌ای که با آستان قدس رضوی و شهرداری بسته شده، طی هفته‌های آتی در کلانشهر مشهد تغییر رویکرد برنامه را خواهیم داشت و در سه کانون مجهز با مجرب‌ترین اساتیدی که از حوزه شهرداری، آستان قدس و دانشکاه علوم پزشکی تامین می‌شوند، رویکرد ارتقاء کیفی آموزش‌ها را خواهیم داشت.

مدیر جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: هنگام مراجعه زوجین برای کلاس‌های آموزشی، از زوجین برای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و دریافت خدمات مراقبتی و مشاوره‌ای رایگان نیز دعوت می‌شود. مشاوره‌‍‌های فرزندآوری و بررسی ناباروری، بخشی از اقدامات حوزه سلامت زوجین است که به صورت رایگان و توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha