• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403032315571
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان علام کرد

اختصاص حدود یک‌سوم جوجه‌ریزی‌ در استان سمنان به نژاد ایرانی

اختصاص حدود یک‌سوم جوجه‌ریزی‌ در استان سمنان به نژاد ایرانی
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: حدود یک‌سوم جوجه‌ریزی‌ها در این قطب تولید مرغ کشور در راستای کمک به امنیت غذایی کشور از نژاد ایرانی «آرین» بوده  است.

حمیدرضا عادل امروز (۲۳ خرداد ماه) با اشاره به اهمیت توسعه صنعت مرغ سویه آرین، از این گونه به‌عنوان عالی‌ترین سطح فناوری مرغ «اجدادی» و «مادر» نام برد و اظهار کرد: ۳۰ درصد جوجه‌ریزی یک سال گذشته در این استان که معادل ۹ میلیون قطعه می‌شود، از سویه آرین بوده است.

وی با اشاره به استقبال مرغداران استانی از این نژاد، گفت: مشوق‌های اعلام‌شده سبب شد که مرغداران استان از این نژاد استقبال خوبی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان استفاده از این نژاد را با هدف کمک به تامین امنیت غذایی کشور ارزیابی و اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور به استان‌ها تکلیف شده بود که بخش قابل توجهی از جوجه‌ریزی‌ها در کشور باید از نژاد ایرانی آرین باشد.

وی ادامه داد: با جوجه‌ریزی بیش از ۹ میلیون قطعه‌ای از نوع آرین در مرغداری‌های استان سمنان، هدف‌گذاری‌های جهاد کشاورزی استان در این بخش محقق شد.

عادل از افزایش جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در ۷۵ روزه ابتدایی امسال خبر داد و بیان کرد: امسال بیش از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان سمنان انجام شده که گویای افزایش ۲۹ درصدی جوجه‌ریزی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد، افزود: جوجه‌ریزی سال ۱۴۰۱ در استان ۲۶ میلیون قطعه بود و آمار بیانگر افزایش حدود ۲۰ درصدی میزان جوجه‌ریزی در استان مربوط به سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن است.

عادل از بررسی هفتگی موضوع جوجه‌ریزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور و قرارگاه امنیت غذایی استان سمنان خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی سهم جوجه‌ریزی ماهانه استان سمنان را سه میلیون قطعه هدف‌گذاری کرده بود که استان در سال گذشته توانسته است، سهم قابل توجهی از این هدف‌گذاری را محقق کند.

او با اشاره به اینکه بیشتر سهمیه جوجه‌ریزی استان در نیمه دوم سال گذشته محقق شد، ادامه داد: ابلاغ سهمیه استان در نیمه دوم سال سبب شد میزان تحقق در این بازه زمانی بیشتر باشد.

وی استان سمنان را از قطب‌های تولید مرغ در کشور دانست و افزود: بخش عمده تولید مرغ این استان مازاد بر مصرف استان است و به بازار دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha