• چهارشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۳ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 93082110911
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌های سمنان‌

کاهش جوجه ریزی در مرغداری‌های سمنان‌

ایسنا/سمنان به منظور ایجاد تعادل در بازار مرغ و جلوگیری از زیان مرغداران استان، جوجه ریزی در مرغداری‌های سمنان از 2.2میلیون قطعه به 1.7 میلیون قطعه کاهش می‌یابد.

به منظور ایجاد تعادل در بازار مرغ و جلوگیری از زیان مرغداران استان، جوجه ریزی در مرغداری‌های سمنان از 2.2میلیون قطعه به 1.7 میلیون قطعه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه کمیته تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان، با عنایت به نوسانات قیمت مرغ گوشت مرغ در سطح کشور و استان و مشکلات پیش آمده برای مرغداران گوشتی گفت: هدف رسیدن به راهکاری برای تنظیم منطقی بازار گوشت مرغ و جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: پیگیری و اقدامات لازم از طریق مرکز و استان پیرامون این موضوع انجام شده و درصدد هستیم تا با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام استان و کشتارگاه‌ها نسبت به حل مشکل پیش رو اقدام کنیم.

وی با اشاره به خرید گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: پرداخت وجه گوشت مرغ با قیمت‌های اعلامی و سایزهای مصوب تا سقف حداکثر هر کیلو 6500ریال به صورت نقدی و تهاتر با نهاده (70 درصد ذرت از قرار هر کیلو‌گرم 9500 ریال تحویل در استان و 30 درصد کنجاله سویا از قرار هر کیلو‌گرم 16500 ریال تحویل در بندر‌) انجام خواهد شد‌.

همچنین مصطفی شاه حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان گفت: در ماه گذشته بیش از 2.2میلیون قطعه جوجه ریزی در استان انجام شده است و برآورد می‌شود در ماه جاری این رقم به 1.7 میلیون قطعه کاهش یابد و با توجه به وضعیت به وجود آمده نیازمند مدیریت در جوجه ریزی هستیم‌.

رئیس اتحادیه مرغداران استان نیز از وجود بیش از 300 هزار قطعه مرغ با وزن خارج از سایز خرید شرکت پشتیبانی خبر داد و افزود: نیازمند مساعدت مسئولان جهت تجدید نطر در حد نصاب وزن در مقطع کنونی برای رفع مشکل هستیم‌.

در ادامه حسن حاج ابراهیمی مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان از ظرفیت هزار تنی سردخانه‌های در اختیار برای خرید و ذخیره سازی گوشت مرغ خبر داد و افزود: برای خروج از وضعیت فعلی آمادگی خرید و ذخیره سازی مرغ‌های داخل سایز با قیمت مصوب بر اساس ظرفیت سردخانه‌های در اختیار را داریم‌.

‌انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha