• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032315523
  • خبرنگار : 71612

کاندیداتوری نخست‌وزیر فرانسه در انتخابات پارلمانی و تله ماکرون برای جناح راست

کاندیداتوری نخست‌وزیر فرانسه در انتخابات پارلمانی و تله ماکرون برای جناح راست

بعد از انحلال مجمع ملی فرانسه توسط امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در پی پیروزی قاطع «جردن باردلا» در انتخابات اروپا، گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه و همچنین ۲۰ وزیر کابینه نامزدی خود را برای انتخابات زودهنگام اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، گابریل اتل و چند تن از وزرای او در انتخابات زودهنگام پارلمانی فرانسه که در دو مرحله در ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه برگزار خواهد شد، کاندیدا می‌شوند.

به نقل از فیگارو، وی به نمایندگان «رنسانس» (حزب ماکرون) این قول را داد برای پرهیز از بدترین اتفاق در این انتخابات «تا پایان وظیفه‌اش» پیش رود.

نام او در میان بیش از ۱۵۰ نامزد حزب رنسانس به چشم می‌خورد. الیزابت بورن، نخست‌وزیر سابق فرانسه هم نامزدی خود را در این انتخابات زودهنگام اعلام کرده است. یائل برون-پیوه، رئیس مجمع ملی فرانسه، برونو لومر، وزیر اقتصاد و ژرالد دارمنن، وزیر کشور در میان کاندیداهای این انتخابات قرار دارند.

در همین حال روزنامه دیلی تلگراف درباره اقدام ماکرون برای برگزاری انتخابات زودهنگام می‌نویسد: انتخابات زودهنگام ماکرون تله‌ای برای مارین لوپن (از حزب راست افراطی اجتماع ملی) ایجاد کرد.

به گفته منابع کاخ الیزه، امانوئل ماکرون با برگزاری انتخابات پارلمانی غافلگیرکننده، تله‌ای برای جناح راست پهن کرده است. مقامات دولتی پیشنهاد کردند که ماکرون به حزب مارین لوپن (اجتماع ملی) اجازه می‌دهد تا کنترل پارلمان فرانسه را به دست بیاورد تا ناتوانی او قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آشکار شود.

کاندیداتوری نخست‌وزیر فرانسه در انتخابات پارلمانی و تله ماکرون برای جناح راست
مارین لوپن

منبعی دیگر در کاخ الیزه به رویترز اعلام کرد رئیس‌جمهور ۴۶ساله فرانسه که قدرتش از زمانی که دو سال پیش اکثریت مطلق خود را در پارلمان از دست داد، محدود شده است، این احتمال را در نظر می‌گیرد که بتواند اکثریت را پس بگیرد و همه را غافلگیر کند.

رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت اطمینان دارد فرانسوی‌ها انتخاب درستی برای خود و نسل‌های آینده خواهند داشت.

در انتخابات پارلمانی اروپا، حزب «اجتماع ملی» مارین لوپن حدود ۳۲ درصد از آرا را به دست آورده که حدود ۱۰ درصد بیشتر از انتخابات سال ۲۰۱۹ و حدود ۱۷ درصد بیشتر از رای‌های حزب امانوئل ماکرون است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha