نصرالله ابراهیمی، امروز چهارشنبه 23 خرداد در مراسم اختتامیه نخستین همایش آموزشی، پژوهشی و انگیزشی کارکنان آموزش و پرورش استثنایی کردستان، اظهار کرد: فرهنگسازی و مناسبسازی متناسب با نیاز جامعه معلولان باید بر پایه دو مؤلفه فرهنگی و فیزیکی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان زیرساختی و مهم بودن بعد فرهنگی و تأثیر بسزایی که معلمان حوزه آموزش وپرورش استثنایی در این بعد دارند، افزود: مناسبسازی فرهنگی پایه و ستون نظام سلامت است و بر مناسبسازی فیزیکی ارجحیت دارد.
مشاور استاندار کردستان بیان کرد: نهادهای متولی از جمله شهرداریها بیشترین وظیفه را در زمینه مناسبسازی محیطهای شهری، تحصیلی و کاری از نظر فیزیکی بر عهده دارند و اقدامات خوبی هم در سطح استان انجام شده است، اما هنوز هم با نقطه مطلوب فاصله داریم و باید جدیتر به این موضوع پرداخته شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد حضور بیشتر افراد دارای معلولیت در سطح جامعه هستیم، بیان کرد: امروزه نگاه جامعه به بحث معلولیت نسبت به سالهای گذشته تغییر کرده و باید تلاش کنیم تا حد امکان آنها را به جامعه نزدیک کنیم.
مشاور استاندار کردستان در امور معلولان عنوان کرد: بسیاری از دانشآموزان دارای معلولیت از ظرفیتها و توانمندیهای ویژه ای برخوردار هستند که اگر این ظرفیتها به خوبی شناسایی و در معرض آموزش قرار گیرند، میتوانند موجب حضور مؤثر آنان در جامعه شود.
وی با بیان اینکه موانع بسیاری برای حضور کامل افراد دارای معلولیت در اجتماع، رشد و بهبود کیفیت زندگی آنها وجود دارد، تصریح کرد: تلاش داریم طرح تعامل با معلولان در مراکز پیش دبستانی را از ابتدای مهر ماه جاری اجرایی کنیم و از پتانسیلهای موجود در خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه معلولان بهرهمند شویم.
ابراهیمی در پایان یادآور شد: اگر نوآموزان در دوره آمادگی شیوه و فرهنگ صحیح تعامل با افراد دارای معلولیت را فرا گیرند، همیار مربیان ومعلمان می شوند.
انتهای پیام
نظرات