• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032315506
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه تهران خبر داد

ماموریت دانشکده‌ها برای تحقیق در خصوص ابعاد نامه رهبری خطاب به جوانان غربی

ماموریت دانشکده‌ها برای تحقیق در خصوص ابعاد نامه رهبری خطاب به جوانان غربی

رییس دانشگاه تهران دانشکده‌های مختلف این دانشگاه را مامور تحقیق در خصوص ابعاد نامه رهبری خطاب به جوانان اروپایی و غربی کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد مقیمی در نشست یک دهه سخن رهبر حکیم انقلاب اسلامی با جوانان آمریکا و اروپا که امروز در دانشگاه تهران در حال برگزاری است به اهمیت نامه رهبری خطلاب به جوانان اروپا و آمریکا پرداخت و گفت: نامه نگاری های رهبر انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکایی سابقه دارد؛ اولین آنها سال ۹۳ و دومین آن سال ۹۴ منتشر شده در سال ۱۴۰۳ نیز نامه سوم ایشان منتشر شد. قصد داریم در این جلسه منظومه فکری رهبر انقلاب در این نامه ها را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشکده های مختلف دانشگاه تهران مامور شدند در خصوص تحقیق ابعاد نامه رهبری تصریح کرد: در گام بعد باید آن را همه دانشگاهیان ترویج کنند. همچنین از روسای دانشکده ها در خواست دارم در حوزه های مختلف علمی در این نامه به مطالعه و تحقیق پرداخته و از منظر رشته خودشان به این رویداد مهم و تبیین آن در عرصه بین المللی بپردازند.

رییس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: یکی از مسئولیت های ما است که از طریق فعالیت های علمی و فرهنگی و اجتماعی به دیپلماسی علمی کمک کنیم. اندیشمندان نامه ها را از زاویه اندیشه ای خود بررسی کنند. در واقع رهبر انقلاب در نامه با طراحی سوالاتی جوانان را ترغیب می کنند و اندیشه های محوری این نامه ها چراغ راه همه ماست.

مقیمی با بیان اینکه شناخت واقعی تروریسم و حاشیه های آن مثل اسلام هراسی عمده ترین تمرکز  نامه رهبری خطاب به جوانان غربی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب در این نامه ها تلاش کرده اند نهادهای استکباری مثل رژیم اسرائیل که تروریسم را اشاعه می دهند و اینکه آیا فلسطین تروریسم است یا کشورهای حوزه مقاومت که برای دفاع از ملت فلسطین برخاسته اند، تروریسم اند یا آنها که مسبب این وضعیت هستند، به درستی تبین کنند.

وی بر ضرورت تعریف تروریسم در عرصه های بین الملل تاکید کرد و گفت: مردم آمریکا که تحت تاثیر رسانه هایشان قرار دارند باید توجیه شوند. دانشگاهیان و قوه عاقله آنها خود مسیر را باز خواهند کرد. همچنین اسلام هراسی رایج در دنیا به خاطر شناخت نادرست از مفهوم تروریسم صورت می گیرد که باید مبتنی بر نامه رهبر انقلاب پیش برویم.

رییس دانشگاه تهران در پایان یادآور شد: در نظر گرفتن این موقعیت زمانی برای تببین درست از نامه رهبری خطاب به جوانان غربی ضروری است. ما در گام اول باید بتوانیم یک مجموعه تحقیقی از این نامه به دست آورده و در گام دوم تلاش کنیم همه دانشگاهیان مروج این نامه باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha