• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403032315414
  • منبع : استانداری تهران

استاندار تهران:

دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نداریم

دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نداریم

استاندار تهران ضمن اعلام آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات هشتم تیرماه گفت: دغدغه‌ای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران نداریم.

به گزارش ایسنا، علیرضا فخاری صبح چهارشنبه با حضور در برنامه «صبح بخیر ایران» شبکه یک، که در خصوص برگزاری انتخابات انجام شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: رئیس‌جمهور شهید فردی مؤمن و متعهد بودند، عمر این خدمت کم اما عرض این خدمات زیاد بود، چنانچه ایشان شبانه روز در حال خدمت بودند و اگر به عنوان نمونه بخواهیم از خادم ملت نام ببریم مصداق واقعی این امر بودند.

وی درباره برگزاری انتخابات هشتم تیر استان تهران اظهار کرد: استان تهران دارای بیشترین شعب اخذ رأی در کشور است، طی انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۶ هزار و ۶۹۴ شعبه اخذ رأی را در سطح استان تهران خواهیم داشت، که از این تعداد شعب اخذ رأی ۶ هزار و ۲۰۲ شعبه ثابت و الباقی به صورت سیار خواهد بود. در استان تهران به لحاظ سرزمینی دارای محدود هستیم اما جمعیت متراکمی را باید پشتیبانی کنیم که بتوانند از امکان رأی گیری برابر و توأم با عدالت برخوردار شوند.

وی با بیان این‌که «پرونده دو انتخابات قبل جمع نشده بود که انتخابات سوم با فشردگی آغاز شده است» افزود: اولین ستاد انتخابات استان تهران در تاریخ پنجم خرداد و ماه قبل از اعلام رسمی کار سازمان یافته وزارت کشور تشکیل و ۱۰ خرداد برنامه‌های ۹ گانه ای که تا پایان انتخابات باید طی شود و به عنوان برنامه‌های اصلی مجموعه‌های ستادی و نظارتی و نامزدهای محترم و نهایتاً فرآیند رأی گیری هستند شکل گرفت. ۱۵۰ هزار نفر در حوزه‌های نظارتی و اجرایی و امنیتی و خدماتی و زیرساختی انتخابات ریاست جمهوری استان تهران فعال خواهند بود و وظیفه مهم همه عوامل تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات مبنی بر «سلامت»، «امنیت»، «مشارکت» و «رقابت» است که مهم‌ترین این راهبردها «مشارکت» مردم خواهد بود.

استاندار تهران درباره صندوق‌های سیار رأی گفت: در استان تهران حدود ۴۸۲ صندوق سیار داریم که این صندوق‌ها در مراکز درمانی و بهداشتی، کارخانه‌ها و تولیدی‌ها و بیمارستان‌ها برای افرادی که امکان حضور پای صندوق ندارند، حوزه عشایری وجود خواهد داشت، مجموعاً دامنه فعالیت صندوق‌های سیار می‌تواند به جمع کردن رأی مردم کمک کند.

وی با بیان این‌که «در انتخابات هشتم تیر ریاست جمهوری بنا بر تشخیص شورای محترم نگهبان، فرآیند رأی گیری به صورت الکترونیک نخواهد بود» گفت: ما برای برگزاری هر دو شرایط برگزاری انتخابات، یعنی هم الکترونیک و هم دستی آماده بودیم و طی آن مانوری هم برگزار کردیم.‌ وجه مشترک همه انتخاب‌ها تشکیل ستاد در شهرستان‌ها است که توسط فرماندار شکل می‌گیرد و احتمالاً تعدیلی در این حوزه خواهیم داشت، استقرار و تأمین امکانات شعب و انتخاب نفرات، تثبیت موقعیت کارهای ایمنی و هماهنگی با اعضای شورای نگهبان همگی مقدمات کار انتخابات هستند و مجموعه این اقدامات منجر می‌شود که مردم با طیب خاطر و حس امنیت و آرامش هشتم تیرماه پای صندوق‌های رأی بیایند و مشارکت مثال زدنی را رقم بزنند. مشارکت مردم به معاندین نشان می‌دهد که مردم کنار هم هستند و برای جمهوریت نظام از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند.‌ برای دو انتخابات گذشته ۲۰۰ روز کاری فعالیت داشتیم، در این دوره به دلیل محدودیت زمان باید تمام اقدامات را تقسیم بندی کنیم به ۴۵ روز و بحمدالله اعلام می‌کنم که در استان تهران آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را داریم و دغدغه‌ای برای اجرا نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha