• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032215137
  • خبرنگار : 50617

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی محمودآباد

اختصاص ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار به کشاورزی محمودآباد

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: در دو سال گذشته ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

محمد هادی‌زاده ۲۲ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۱۷هزار و ۵۴۵ هکتار اراضی زراعی شهرستان محمودآباد استعداد کشت برنج دارند، اظهار کرد: ۸۸ قطعه آب بندان به مساحت ۱۴۰۰ هکتار در سطح محمودآباد وجود دارد که باید به عنوان کمک حق‌آبه این شهرستان باشند اما به فراموشی سپرده شدند و باید عملیات لایروبی و ایستگاه پمپاژ آن‌ها انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ الی ۳۰۰ هکتار از آب‌بندان‌های شهرستان لایروبی شده‌اند، افزود: در سال جاری ۲۰۰ هکتار آب‌بندان‌ برای لایروبی گزارش شده‌ است.

هادی زاده با عنوان اینکه ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به غرب سرخ رود و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به شرق سرخ رود از سوی جهادکشاورزی اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط بسیج سازندگی در شرق سرخ رود هزینه شد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد با اعلام اینکه باید ایستگاه پمپاژ لوله کم فشار در ۱۲۰ هکتار از روستای خوردونکلا و ۴۲ هکتار در روستای اهلم به بهره برداری برسد، بیان کرد: در لوله کم فشار برای انتقال آب حتی ۱ سی سی هدر رفت آب نخواهیم داشت.

وی با اذعان به اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی روستای برنجده آماده تجهیز و نوسازی است، ذکر کرد : ۱۳۰ هکتار از آب‌بندان‌های شهرستان آماده لایروبی است که نیازمند ۱۳ میلیارد تومان اعتبار است.

این مسئول در پاسخ به این سوال که «چه اقداماتی در حوزه کشاورزی ارگانیک در محمودآباد انجام شده است؟» به خبرنگار ایسنا گفت: کشاورزی ارگانیک یک کشاورزی است که هرگونه سموم و نهاده کشاورزی به خصوص پتاس، فسفات و اوره در آن وجود ندارد.

او با اظهار اینکه کشاورزی ارگانیک زمانی انجام می‌شود که حداقل یک دوره ۳ ساله را طی کند، یادآور شد: در کشاورزی ارگانیک معمولاً ۶۰ درصد محصول دریافت می‌شود و ۴۰ درصد محصول پرت داریم زیرا مورد حمله آفات و بیماری‌ها قرار می‌گیرند.

محمد هادی‌زاده کشاورزی ارگانیک را یک نوع علاقه بر شمرد و افزود: اگر زمین زراعی محصور باشد و با هیچ آب دیگری ارتباط نداشته باشد و منبع آب آن مطمئن باشد، آن کشاورزی ارگانیک است.

هادی زاده با تاکید بر اینکه برای توسعه کشاورزی ارگانیک، محصول سالم و استفاده کم از سموم پروژه ICM را در پیش گرفتیم، اظهار کرد: ICM معنای مدیریت تولید محصول سالم است.

وی تصریح کرد: ۹ پروژه در قالب ICM با همکاری موسسات تحقیقات و مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز در حال انجام است.

هادی زاده خاطرنشان کرد: هزار هکتار مبارزه بیولوژیک در رهاسازی زنبور جهت کاهش مصرف سموم کشاورزی در محمودآباد خواهیم داشت.

این مسئول با اعلام اینکه در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۳۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است، بیان کرد: محمودآباد صادر کننده گوشت سفید است.

وی ادامه داد: در شهرستان محمودآباد ۵۱ مرغداری وجود دارد که ۹۵۰۰ تن گوشت سفید در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از توزیع روزانه ۸ الی ۹ تن مرغ در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: در زمان پیک مسافر این رقم به ۱۵ تن هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۴ تعاونی روستایی غیرفعال محمودآباد را از ۸ تعاونی موجود فعال کردیم، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۴۹ تن اوره، ۱۶ تن فسفات و ۴۵۰ کیلوگرم پتاس در انبارهای ما موجود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha