• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403032215039
  • خبرنگار : 71572

۳ باشگاه در خطر حذف از لیگ برتر فوتبال

۳ باشگاه در خطر حذف از لیگ برتر فوتبال

۳ باشگاه لیگ برتری در صورت عدم اخذ مجوز حرفه‌ای در لیگ بیست و چهارم، از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر فوتبال حذف می‌شوند.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایلی که سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به سمت تدوین دستورالعمل سقف بودجه و نظارت بر قراردادها رفت، ناتوانی ۱۰ باشگاه از ۱۶ باشگاه لیگ برتری در اخذ مجوز حرفه‌ای بود. پارسال تنها ۶ باشگاه سپاهان، گل‌گهر، تراکتور، پرسپولیس، نساجی و فولاد توانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند و باقی باشگاه‌ها در این امر ناکام بودند.

با گذشت یک سال از اعمال قوانین جدید و اجرای نسبی آنها، تعداد باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای AFC و ملی اخذ کردند به ۱۱ تیم افزایش پیدا کرد و تنها ۵ باشگاه استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و ملوان بندر انزلی مجوز حرفه‌ای نگرفتند تا تعداد باشگاه‌های بدون مجوز حرفه‌ای نصف شود.

با وجود پیشرفت فوتبال ایران در این زمینه، خطر بزرگی در کمین ۳ باشگاه از ۵ باشگاه لیگ برتری است که مجوز حرفه‌ای نگرفته‌اند. ماجرا از این قرار است که طی دو سال گذشته مدیران فدراسیون فوتبال چندین بار عنوان کردند که باشگاه‌هایی که سه دوره پیاپی نتوانند مجوز ملی را اخذ کنند، به احتمال زیاد از لیگ برتر حذف می‌شوند.

به عنوان مثال سال گذشته منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال گفته بود: «AFC هر سال با توجه به اینکه لیگ برتر ایران حرفه‌ای است، معیارهای سخت‌تری اعمال می‌کند. برای مثال اگر باشگاهی سه دوره نتواند مجوز ملی بگیرد، قاعدتا نباید در لیگ برتر فعالیت کند. قانون تجارت هم همین را می‌گوید. ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌گوید که اگر شرکتی در سه دوره مستمر زیان‌ده باشد، هر یک از سهام‌داران می‌توانند تقاضای انحلال کنند. این منطق تجاری ماجراست و باشگاه‌ها هم در قالب یک شرکت تجاری فعالیت می‌کنند.»

در همین راستا در بین ۵ باشگاهی که مجوز نگرفته‌اند، با کنار گذاشتن استقلال خوزستان که یک دوره مجوز حرفه‌ای نگرفته و صنعت نفت آبادان که سقوط کرده، سه باشگاه ذوب‌آهن، مس رفسنجان و ملوان در خطر نگرفتن مجوز ملی برای سومین سال پیاپی قرار دارند. با این اوصاف این سه باشگاه در صورتی که در لیگ بیست و چهارم هم نتوانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، باید منتظر جرائم سنگین و حذف از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر باشند. البته در این روزها باتوجه به پرونده فساد در فوتبال در باشگاه مس رفسنجان، ممکن است این باشگاه به سقوط به لیگ دسته یک محکوم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۴:۵۱

اول پرسپولیس که باید به دسته پایین برود

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۸:۲۹

درودفراوان دوستان صحبت ازباشگاههاست وپرسپولیس مجوز وجایگاه واعتبارش درحد واندازه لیورپول انگلستان آث میلان،بایرن مونیخ آلمان وبارسلوناست! تیم هایی که باهوچیگری وکلاهبرداری،وشارلاتان بازی ودروغ خودشونو مطرح میکنن بایددرخطرسقوط قراربگیرن! تیم هایی که باپول پاشی ۱۰۰۰ هزارمیلیاردی وخریدن داوران ومربیان وبازیکنان یک جام دروغین را به هواداران غالب میکنن درخطرسقوط قراردارن، بازیکنان ومربیانی که به دروغ ۱۰۰ و۱۵۰ میلیون قراردادمیبندن تاسیستم نظارتی رادوربزتن ولی درعمل بالای ۲۰ تا۳۰ میلیاردپول به جیب میزنن بایدمنتظرسقوط باشن! پرسپولیس یک مکتب است با 40 میلیون سربازان فداکار🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۱:۳۵

اول که اون تیمی که سابقه پایین افتادن دار استق لال هست و دوما پرسپولیس هم بیوفته پایین استق لال قهرمان بشو نیست الانم که اومده اسیا باید خدا خدا کنیم دوباره ابروریزی نکنه شش تایی بشه مثل بازی با العین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۱:۰۱

استقلال باهزینه ۸۰۰میلیارد باید بره دسته سه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۶:۰۶

شما کارشناس چی هستید ک می گویید فوتبال ایران پیشرفت کرده مردم همه چیزرا مبینند و می فهمند این فوتبال عربستان است که پیشرفت کرده نه فوتبال شما

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۶

گنه کرد دربلخ آهنگری زشوشتر زدن گردن مسگری اول پرسپولیس و فسادش در اومد چرا مس

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۶:۳۸

باید به حال این فوتبال گریست . اطمینان داشته باشید که تا زمانی که وضع به همین منوال باشد ، فوتبال ما هرگز در آسیا به هیچ عنوانی دست نخواهد یافت .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۶:۵۰

باشگاهی که بارشوه به لیگ برتر آمده باید به لیگ یک سقوط کند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۹:۲۵

دوست عزیز لیگ برتر رو فساد گرفته چه ربطی به لیگ آزادگان داره بعد خیبر خرم آباد و اردکان با هزارتا بدبختی اومدن

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۱۸:۰۴

کدام باشگاه سند و امضای جعلی داشت حتی خودشون اقرار کردن ولی هی نق میزند که تیم رقیب فاسد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۲۱:۱۳

باشگاهی که شیتیل رو در فوتبال مد کرد و داوری ( بنیادی فر ) که افشاریان اقرار نمود در بازی دربی رفت VAR نبود و دوان دوان و علامت دست رفت که به اصطلاح صحنه ای که وجود خارجی نداشت را ببیند و به سفارش رئیس اش پنالتی گرفت باید حذف شوند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۲۱:۳۲

مرد حسابی بر چه اساسی میگی لیگ برتر فوتبال ایران حرفه ایه لیگ برتر ایران حرفه ایه که هنوز VAR نداره ورزشکار درستو حسابی نداره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۳ ۲۲:۵۶

اگر بحث حرفه ای بوده هیچ باشگاهی در کشور حرفه ای نبوده چون بیشتر این باشگاه ها دولتی با پول مردم تغذیه می شوند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۰۹:۵۴

سلام خیلی از باشگاه ها در دنیا میتونن زیان ده باشند اما حرفه ای درسته باشگاه ها یه شرکت هستند ولی در قانون تجارت در مورد سهام صحبت کرده که خیلی از باشگاه ها سهامی نیستند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۰:۲۱

اگه ایران لیگش حرفهای بود الان VAR داشت حالا شما برید فوتبال عربستان رو ببینید