• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403032214596
  • خبرنگار : 71588

شهادت ۴ فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در غرب رام‌الله

شهادت ۴ فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در غرب رام‌الله

منابع خبری از شهادت چهار شهروند فلسطینی از روستای «کفر نعمة» در غرب شهر رام‌الله توسط نیروهای ارتش رژیم اشغالگر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه به روستای «کفر نعمة» واقع در غرب رام‌الله در کرانه باختری یورش برده و در پی آن درگیری‌های خشونت‌باری میان جوانان فلسطینی و اشغالگران به وقوع پیوست.

براساس گزارش المیادین، نیروهای رژیم اشغالگر یک جوان فلسطینی را در کفر نعمة محاصره کردند و در این منطقه انفجاری رخ داد.

در همین راستا هلال احمر فلسطین اعلام کرد نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت خودرویی در کفر نعمة که حامل سه جوان فلسطینی بود تیراندازی کردند و این سه تن در پی این تبادل آتش زخمی شدند و اشغالگران مانع نزدیک شدن امدادرسانان به آنها شدند و در نتیجه شدت جراحت به شهادت رسیدند.

 اشغالگران اسرائیلی اجساد این شهدا را توقیف کرده و به طرف فلسطینی تحویل نداده‌اند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز درخصوص جزئیات این ۲ حادثه در کرانه باختری گزارش داد که حادثه اول مربوط به درگیری مسلحانه میان فلسطینیان و نیروهای رژیم صهیونیستی بود که فلسطینیان را به ادعای به آتش کشیدن یک کانون شهرک‌سازی در نزدیکی «کفر نعمة» محاصره کرده بودند. رخداد دوم مربوط به تیراندازی سربازان رژیم صهیونیستی به سمت خودرویی بود که به ادعای آنها به دنبال اجرای عملیات زیرگیری بودند.

در همین راستا، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که در پی شهادت چهار جوان فلسطینی در روستای «کفر نعمة» در غرب رام‌الله در محکومیت این جنایت اشغالگران در ۲ استان رام‌الله و البیرة اعتصاب عمومی اعلام شد.

رسانه‌های فلسطینی نیز از وقوع انفجاری مهیب در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

نیروهای رژیم اشغالگر به شهرها و اردوگاه‌های مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و اقدام به بازداشت فلسطینیان کردند و درگیری‌هایی میان نیروهای مقاومت و اشغالگران رخ داده است.

نیروهای مقاومت فلسطین با یک بمب بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی در اردوگاه «الفارعة» در جنوب «طوباس» در شمال کرانه باختری را منفجر کرده و با یورش اشغالگران به این اردوگاه مقابله کردند.

۲ شهروند فلسطینی نیز به ضرب گلوله اشغالگران در طوباس و طولکرم در کرانه باختری به شهادت رسیدند و چندین تن دیگر زخمی شدند. رسانه‌های فلسطینی همچنین از یورش نیروهای پیاده ارتش رژیم اشغالگر به منطقه «الرزازة» واقع در شهر «القلقیلیة» خبر دادند. نیروهای رژیم اشغالگر همچنین به شهرک «ترقومیا» در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری یورش بردند.

به گفته باشگاه اسیران فلسطین نیز اعلام کرد در حال حاضر حداقل ۹۳۰۰ فلسطینی به طور غیرقانونی در زندان‌های اشغالگران اسیر هستند. این شامل ۲۰۵۶ نفر که در شرایط مشکوک محکوم شده‌اند، ۳۷۹۴ نفر بازداشتی و۳۴۵۰ نفر می‌شود که در بازداشت اداری (بدون اتهام یا محاکمه) هستند. این اعداد همچنین شامل ۹۰۲۱ فلسطینی از کرانه باختری اشغالی، ۱۹۴ فلسطینی از نوار غزه و ۸۵ نفر از اراضی اشغالی است.

تجاوزات اشغالگران به کرانه باختری همزمان با حملات بی‌وقفه به نوار غزه از حدود ۹ ماه پیش توسعه یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha