• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403032113600
  • خبرنگار : 30057

اعطای دو جایزه ملی به توسعه‌دهنده «فناوری تولید نانوحامل‌های دارویی»

اعطای دو جایزه ملی به توسعه‌دهنده «فناوری تولید نانوحامل‌های دارویی»

محققان یکی از شرکت‌های فناور با تولید تجهیزات میکروسیالی برای تولید نانوذرات موفق به دریافت دو جایزه ملی «بنیاد البرز» و «جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی» شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ستاد نانو، سیدعلی موسوی شائق مدیرعامل این شرکت فناور ضمن اعلام این مطلب گفت: ما فعالیت خود را در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های مورد نیاز جهت سنتز نانو حامل‌های دارویی به کمک فناوری میکروفلوئیدیک از سال ۱۳۹۹ آغاز کردیم و موفق به طراحی و ساخت دو دستگاه جهت تولید نانوحامل‌های لیپیدی و پلیمری در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی شدیم.

وی با بیان اینکه دستگاه نانوسنتز آزمایشگاهیINSIGHT® اولین دستگاه تولید شده توسط این شرکت بوده است، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت تولید نانوذرات با ابعاد کمتر از ۱۰۰ نانومتر با توزیع پراکندگی کم و درصد محصورسازی دارو بالا در حجم کمتر از ۴۰ میلی لیتر در هر نوبت استفاده را فراهم می‌کند. این دستگاه در فرایند تحقیق و توسعه داروهای جدید و تست‌های سلولی و حیوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسوی شائق خاطر نشان کرد: فرمولاسیون نهایی می‌تواند در حجم بالا و کیفیت مورد نیاز با دستگاه نانوسنتز صنعتی INSPIRE® تولید شود.

مدیر عامل این شرکت ادامه داد: در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار شد در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی (نوپا) به عنوان شرکت منتخب برگزیده شدیم که لوح‌زرین، جایزه نقدی و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان جایزه این رقابت درنظر گرفته شده است. این جشنواره به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در دو بخش  طراحان کسب و کار و فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فن آفرینی برگزار شد که شرکت ما رتبه سوم را در بخش فن آفرینی و تجاری‌سازی به خود اختصاص داد.

این دانش‌آموخته دکتری مهندسی مکانیک و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین در شصت و دومین سال جایزه البرز، در بخش نخبگان نیز به نمایندگی از این شرکت به عنوان فناور و محقق شرکت کرده بودم که به عنوان فناور نخبه برگزیده شدم. لوح‌زرین و جایزه نقدی جوایز این رقابت هستند.

موسوی شائق دریافت چنین جوایزی نشان از پذیرش فناوری میکروسیالی (میکروفلوئیدیک) در جامعه دانشگاهی و صنعتی دانست و یادآور شد: ما از سال ۹۹ کار روی توسعه این فناوری فعالیت کردیم و در سال ۱۴۰۱  این دستگاه‌ها به بازار عرضه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha