• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032013452
  • خبرنگار : 50567

۳۰ میلیون قطعه در آب‌های هرمزگان رهاسازی می‌شود

۳۰ میلیون قطعه در آب‌های هرمزگان رهاسازی می‌شود

ایسنا/هرمزگان مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز رهاسازی ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو با هدف بازسازی ذخایر میگو در آب‌های این استان خبر داد و گفت: این پروژه با رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو از گونه ببری در آب‌های جزیره قشم آغاز شد.

مسعود بارانی مدیر کل شیلات هرمزگان، امروز یکشنبه ۲۰ خرداد، اظهار داشت: رها سازی این تعداد بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان همزمان با پنج استان کشور با حضور وبیناری معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، معاونین آبزی پروری و صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مسوولان شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف تولید و بهره‌برداری پایدار، بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و تامین امنیت غذایی در ساحل روستای دوربنی جزیره قشم انجام شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان هرمزگان و همچنین رها سازی بالغ بر ۳۰ میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر آبزیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه رها سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال شاهد رونق بیش از پیش صید صیادان زحمتکش استان باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و اکنون هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استانهای دیگر پیشرو است.

 آئین رهاسازی ۵ میلیون قطعه لارو میگو گونه بومی ببری در آب‌های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره جهانی قشم به صورت ویدئوکنفراس با حضور سید حسین حسینی رئیس شیلات کشور و ناصر کرمی راد مدیرکل ذخایر آبزیان شیلات کشور و با حضور محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی عضو هیئت مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مسعود بارانی مدیرکل شیلات استان هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل تسنن کشور و جمعی از دیگر مسئولان در ساحل اسکله صیادی روستای دوربنی انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha