• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403031912428
  • خبرنگار : 50124

معاون اقتصادی وزیر کشور:

پایانه‌های صادراتی در فرآیند زنجیره‌های راهبردی محصولات حائز اهمیت است

پایانه‌های صادراتی در فرآیند زنجیره‌های راهبردی محصولات حائز اهمیت است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: توجه به دانش و فناوری در مسیر تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات، ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد و نتایج خوبی را در پی خواهد داشت، شکل‌گیری پایانه‌های صادراتی در این حوزه‌ها حائز اهمیت خواهد بود.

محسن کوشش‌تبار ۱۹ خردادماه در جلسه بررسی زنجیره‌های راهبردی محصولات چهارمحال و بختیاری با اشاره به تشکیل کارگروه تات( تحقیق، آموزش و ترویج) در  مسیر اجرای نقشه راه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات تولیدی در این استان، اظهار کرد: این اقدام بسیار ارزشمند است و می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی در این فرآیند داشته باشد.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات به بهبود معیشت فعالان حوزه‌های اقتصادی کمک بزرگی می‌کند، مطالبات چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره‌های ارزش منعکس شده است، پیگیری برخی مسائل و موضوعات نیز ادامه دارد.

وی همدلی و هم‌افزایی بین مدیران دولتی و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری را ارزشمند عنوان کرد و گفت: فرهنگ کار گروهی در این استان نمود بسیار خوبی دارد و این مسئله در گفتمان مدیران کاملا مشهود است.

کوشش‌تبار تاکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته است و شاهد یک گفتمان‌سازی مناسب در این حوزه هستیم، این گفتمان‌سازی نیز به خوبی به مرحله اجرا درآمده است.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه اجرای زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات برای استان آورده خوبی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی برای تحقق اهداف این طرح باید در میدان باشد، دولت نیز وظیفه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز را دارد، زنجیره ارزش نقشه راه کشور در زمینه فعالیت‌های اقتصادی است، تامین مالی برای اجرای هرچه بهتر این طرح در برنامه هفتم توسعه قابل پیگیری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات دخل و تصرفی در سیاست‌های وزارتخانه‌ها ندارد، خاطرنشان کرد: وزارت کشور تنها سیاست‌گذاری‌های کلان را در این حوزه انجام می‌دهد، تار و پود زنجیره ارزش بر مبنای آمایش سرزمین است.

کوشش‌تبار با تاکید بر اینکه در حوزه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات باید نگاهمان ملی باشد، یادآور شد: بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری موضوعات مرتبط با زنجیره ارزش در این استان را پیگیری کند.

معاون اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اضافه کرد: نقشه راه در زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات بسیار حائز اهمیت است، این کار موجب می‌شود تا بهره‌وری بالا برود، موضوعات مرتبط با این مسئله باید بدون خلل پیگیری شود، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی در کشور بود که در حوزه تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی به‌ویژه ماهیان سردآبی با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی بیان کرد: زمانی‌که قالب اصلی زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات شکل بگیرد، سایر محصولات مزیت‌دار نیز می‌تواند وارد این زنجیره شود، در زنجیره ارزش محصولات باید در ابتدا جزئی‌ترین بخش نیز اعتماد شکل بگیرد، برای مثال در حوزه بادام اگر باغدار اعتماد لازم را کسب کند، موفقیت در این طرح را رقم خواهد زد.

کوشش‌تبار اظهار کرد: توجه به دانش و فناوری در مسیر تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات، ریسک سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد و نتایج خوبی را در پی خواهد داشت، شکل‌گیری پایانه‌های صادراتی در این حوزه‌ها حائز اهمیت خواهد بود، زیرا صادرات کشنده لوکوموتیو زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات است.

پایانه‌های صادراتی در فرآیند زنجیره‌های راهبردی محصولات حائز اهمیت است

تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات برای دولت نیز سودمند است

شهرام زارع- رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به اینکه طرح توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات تولیدی در دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت، اظهار کرد: امیدواریم این سیاست در دولت آینده نیز با قوت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(اکسپو) با محوریت زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات، گفت: حضور چهارمحال و بختیاری در این نمایشگاه، نتایج خوبی برای این استان داشت،  نقاط قوت این نمایشگاه بسیار بود، البته نقاط ضعفی نیز وجود داشت.

زارع با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش راهبردی محصول بادام و ماهیان سردآبی در چهارمحال وبختیاری کامل شده است، تصریح کرد: تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات از رکود در تولید، فروش و صادرات محصول جلوگیری خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل زنجیره ارزش راهبردی محصول ماهیان سردآبی موجب شده تا تولیدکنندگان خُرد در این حوزه نیز با مشکل اقتصادی مواجه نشوند، زنجیره ارزش راهبردی تبادلات اقتصادی را نیز تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه تکمیل زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات برای دولت نیز سودمند است، یادآور شد: درصدد هستیم تا به سمت تکمیل زنجیره ارزش نساجی، فولاد و گز را در چهارمحال و بختیاری حرکت کنیم، در این حوزه نیازمند حمایت دولت نیز هستیم.

زارع تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد دولت باید برای تکمیل زنجیره‌های ارزش محصولات بودجه‌ای اختصاص دهد.

پایانه‌های صادراتی در فرآیند زنجیره‌های راهبردی محصولات حائز اهمیت است

احداث پایانه صادراتی شیلات در این استان در دستور کار قرار دارد

همچنین در این جلسه محمدکاظم منزوی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین نقشه راه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات تولیدی در این استان، اظهار کرد: این نقشه راه در فرصت یکماهه آماده شده است، اما جای کار بیشتری دارد.

وی افزود: بار اصلی تکمیل زنجیره ارزش محصول بادام و ماهیان سردآبی بر عهده سازمان جهادکشاورزی بود.

منزوی با اشاره به رونمایی از اپلیکشن دروازه سرمایه‌گذاری ایران در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(اکسپو)خاطرنشان کرد: مقرر شد دروازه سرمایه‌گذاری ایران با محوریت توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی محصولات انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه احداث پایانه صادراتی شیلات در این استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال تامین زمین برای اجرای این طرح هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha