• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403031912195
  • خبرنگار : 50167

استقبال‌کنندگان از حجاج دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

استقبال‌کنندگان از حجاج دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

ایسنا/زنجان رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خانواده و اطرافیان حجاج توصیه کرد، در مراسم استقبال ضمن استفاده از ماسک، فاصله حداقل یک متری را رعایت و از دست دادن و روبوسی کردن با حجاج خودداری کنند.

حسین معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بهتر است تعداد استقبال‌کنندگان از حجاج کم باشد. در صورت ابتلای حجاج به بیماری‌های واگیر لازم است مراسم‌ و دیدارها تا بهبود کامل آنها به تأخیر بیفتد.

وی ادامه داد: ضروری است حجاج هنگام بازگشت از مراسم حج و در زمان ورود به فرودگاه، در صورت داشتن علائم بیماری‌های واگیر بویژه بیماری‌های تنفسی حاد (تب، سرفه، گلودرد، سردرد، تنگی‌ نفس، عطسه، آبریزش بینی و ...)، بیماری‌های گوارشی (اسهال، استفراغ، درد شکم و ...)، تب دنگی (تب، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، درد استخوانی، درد حدقه چشم، خونریزی از بینی و لثه و ...) و سایر بیماری‌های واگیر، به پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فرودگاه مراجعه کنند.

معصومی بیان کرد: حجاج باید از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران خودداری کنند و در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی حاد، از ماسک استفاده کنند، دست‌های خود را به‌صورت مرتب با آب و صابون بشویند، هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند و در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی فاصله یک تا دو متری با دیگران را حفظ کنند.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: حجاج در صورت بروز علائم بیماری‌های واگیر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از مراسم حج، بویژه با داشتن تب، سرفه، گلودرد، عطسه، آبریزش بینی، تنگی نفس، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، درد استخوانی، درد حدقه چشم، خونریزی از بینی، لکه‌های پوستی، درد شکم، اسهال، استفراغ و ... به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و سابقه‌ شرکت در مراسم حج را به پزشک اطلاع دهند.

وی افزود: افراد در صورت ابتلا به بیماری‌های واگیر، پس از مراجعه به پزشک تا بهبودی کامل در خانه استراحت و از حضور در مراسم و تجمعات خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha