• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031911746
  • خبرنگار : 30147

رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد

حمایت ازسرمایه‌گذاری‌های کشاورزی فقط از مسیر بیمه

حمایت ازسرمایه‌گذاری‌های کشاورزی فقط از مسیر بیمه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی فقط از مسیر بیمه انجام می‌شود.

مهدی ملکی‌زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امنیت غذایی جامعه مرهون زحمات و تلاش‌های کشاورزان است، اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزی یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت ریسک در این بخش به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش کشاورزی از مسیر بیمه صورت می‌گیرد و حمایت دولت از این بخش در برابر خطرات غیرمترقبه صرفاً از طریق بیمه انجام می‌گیرد.

رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: صندوق بیمه کشاورزی در حوزه‌های مختلفی فعالیت دارد که حمایت از محصولات کشاورزی، دام، طیور، ابنیه، تأسیسات و ماشین‌آلات از آن جمله است.

وی در خصوص وضعیت حق بیمه‌ها اظهار کرد: حداکثر تعهدهای محاسبه‌ شده بر اساس ارزش موردی بیمه‌ای در ابتدای هر سال زراعی است.

ملکی‌زاده بیان کرد: با توجه به نقش حمایتی بیمه، تمامی حق بیمه‌های ما دارای سهم دولت و به عنوان قسمتی از حمایت دولت از بخش کشاورزی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند که تعرفه‌های پایه و ترجیحی و تکمیلی از آن جمله هستند، عنوان کرد: منظور از بیمه پایه پوشش بیمه فراگیر است و اینکه همه بهره‌برداران بخش بتوانند از این بیمه استفاده کنند و اگر تعهد بالاتری را خواستار باشند تعرفه‌های ترجیحی و تکمیلی در اختیار بوده و کشاورزان می‌توانند استفاده کنند تا میزان غرامت به ارزش مورد بیمه‌ای‌شان نزدیکتر باشد.

رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به دو خطر اصلی سرما و یخبندان و خشکسالی، سال گذشته ۴هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال در کل زیر بخش‌های مختلف کشاورزی در خراسان رضوی غرامت پرداخت شد که ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در زیر بخش زراعی بوده است.

 وی با بیان اینکه به ‌صورت کلی با توجه به نقش حمایتی صندوق بیمه در تمامی زیر بخش‌ها، درمجموع ۴ برابر حق بیمه سهم بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود، افزود: بیمه‌های پایه، بیمه‌ای است که هزینه‌های تولید را جبران می‌کند، از سویی خطرات تحت پوشش بیمه هم کاملاً مشخص و خطرات غیر مدیریتی است که برای مورد بیمه‌ای حادث می‌شود و ما نیز جبران آن را برعهده داریم.

ملکی‌زاده با اشاره به اینکه غرامت‌ها و خسارت‌ها بر اساس شرح وظایف موجود، برآورد و پرداخت می‌شود، گفت: از ابتدای امسال در بسیاری از شهرستان‌ها، سیل و تگرگ به بخش کشاورزی خسارت وارد نمود که ارزیابان خسارت در حال برآورد هستند و به‌سرعت پرداخت غرامت‌ها انجام خواهد شد.

رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به حمایت خوب دولت از این بخش و حمایتی بودن صندوق بیمه و عدم سودآوری آن، کشاورزان بهتر است از این ظرفیت استفاده کنند تا در مواقع خطر، حمایت شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha