• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403031610800
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان:

شبکه پایش آلودگی هوا در استان اصفهان نیازمند  ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

شبکه پایش آلودگی هوا در استان اصفهان نیازمند  ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

ایسنا/اصفهان مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: شبکه پایش آلودگی هوا در استان اصفهان با نصب شش ایستگاه دیگر  تکمیل می‌شود که نیازمند  ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده، امروز (چهارشنبه،۱۶ خرداد) در  آیین بهره‌برداری از ایستگاه پایش کیفیت هوا در کاشان اظهار کرد: امروز هشتمین دستگاه آنالیزور کیفیت هوای فعال استان اصفهان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در کاشان به بهره برداری رسید.

وی افزود: خرید و راه اندازی هر ایستگاه پایش کیفیت هوا نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار است که پیش از این در شهرهای خمینی شهر و زرین شهر به بهر برداری رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: اطلاع‌رسانی عمومی برای رعایت مسائل بهداشتی و برنامه‌ریزی برای مدیریت و کاهش آلودگی هوا از جمله کارکردهای این دستگاه است و همه ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون(pm) را اندازه‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: در سفر هیت دولت به استان اصفهان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اداره کل محیط زیست تصویب شد که تا کنون ۴۶ میلیارد ریال از این اعتبار تاکنون جذب شده و پیگیری برای دریافت بقیه اعتبار در سال جاری ادامه دارد.

لاهیجان زاده گفت: راه اندازی ایستگاه پایش کیفیت هوا در کاشان ضرورتی بود که با توجه به اهمیت شرایط دشت کاشان امروز به نتیجه رسید و امیدواریم مبنای برنامه ریزی مسئولان این شهرستان برای اجرای قانون هوای پاک قرار بگیرد.

همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: اگر ما برای حوزه حفظ محیط زیست در کاشان برنامه‌ریزی نداشته باشیم، به زودی مانند وضعیتی شبیه اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ صنعتی پیدا می‌کنیم.

الهیار دولتخواه افزود: توسعه صنایع و افزایش خودروها باعث شده است که وضعیت هوای کاشان در روزهای زمستان در شرایط هشدار قرار گرفته و در برخی روزها تعطیل شود.

وی تصریح کرد: حفظ هوای پاک و سالم نیازمند مشارکت مردم و مسئولان است و راه اندازی ایستگاه  پایش کیفیت هوا در کاشان با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال راه اندازی شده است و نگهداری آن سالانه نیازمند ۶۰ میلیون ریال است.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان، افزود: پیاده روی خانوادگی، دیدار اصحاب رسانه از منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، برپایی نمایشگاه گونه‌های حیات وحش و گیاهی در روستای گردشگری ارمک، همایش آموزشی شکارچیان از جمله برنامه‌های هفته محیط زیست در کاشان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha