• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403031610688
  • خبرنگار : 71442

مردم مناظره‌های انتخاباتی دوست دارند

مردم مناظره‌های انتخاباتی دوست دارند
عکس آرشیوی است

طبق گزارش‌های میدانی صداوسیما، مخاطبان «مناظره‌های انتخاباتی» را بیش از سایر ساختارهای برنامه‌سازی در این ایام می‌پسندند.

به گزارش ایسنا، صداوسیما به محض نهایی شدن لیست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، سراغ قرعه‌کشی برای تولید برنامه‌های انتخاباتی می‌رود.

قرار است همچون دوره‌های گذشته، پخش مستند، برنامه‌های گفت‌وگومحور و مناظره‌ها در دستور کار قرار گیرد؛ حالا طبق گزارش‌های میدانی صداوسیما، مخاطبان مناظره‌ها را بیش از سایر قالب‌های برنامه‌سازی ترجیح می‌دهند؛ چراکه نامزدها رو در رو با یکدیگر مناظره می‌کنند.

بر اساس این گزارش میدانی که از بخش‌های خبری صداوسیما پخش شد، پخش مستندهای معرفی نامزدها در جایگاه دوم بعد از مناظره‌ها قرار دارد.

در دوره گذشته از مناظره‌های انتخاباتی که سال ۱۴۰۰ برگزار شد، انتقادهایی درباره نحوه برگزاری مناظره‌ها مطرح شد و صداوسیما را واداشت آخرین مناظره انتخاباتی را دستخوش تغییرات کند که با تغییر شیوه برگزاری نیز همراه شود و سوالات یکسان در مدت زمان بیشتری از کاندیداها پرسیده شود. همچنین به طور کلی سه مناظره با حداقل زمان ۱۸۰ دقیقه‌ای همچون دوره‌های قبل برگزار شد.

به گفته‌ی رییس صداوسیما، برنامه‌های تلویزیون در پیش از انتخابات، شامل برگزاری مناظره‌ها، میزگردها، برنامه‌های گفت‌و گومحور، برنامه‌های کارنامه‌محور و برنامه‌هایی برای گفت‌و با مخاطبان و مردم در استان‌های کشور خواهد بود و از برنامه‌هایی در قالب‌های جدید و ساختار  جدید استفاده خواهد شد و هم کمک خواهد کرد نامزدها در فضای کاملا عادلانه بتوانند از ظرفیت‌های رسانه‌ی ملی استفاده کنند.

رئیس سازمان صداوسیما صبح امروز ـ ۱۶ خرداد ماه ـ درباره‌ی مقدمات برگزاری برنامه‌ها و مناظره‌ها گفته است: تقریباً تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی آماده شده است. رسانه ملی هم مثل بقیه دستگاه‌های درگیر در حوزه انتخابات با یک شرایط پیش‌بینی نشده مواجه شد و اقداماتی که در دوره‌های پیش ظرف یک سال برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و طراحی برنامه‌ها اتفاق می‌افتاد، در زمانی بسیار کوتاه ناگزیر به انجام آن شدیم.
جبلی یادآور شده است با همت و جدیت همکاران ما در صداوسیما، تقریباً تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی آماده شده اما طبیعتاً تا قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها قطعی نیست. ما منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هستیم، اما از جهت آماده‌ شدن زیرساخت‌های لازم در تولید فنی، طراحی برنامه‌ها، محورها و پرسش‌ها آمادگی لازم تقریباً وجود دارد.

به گفته‌ی جبلی مجری مناظره‌ها هنوز قطعی نیست و اسامی چند نفر از مجریان در دست بررسی است که تا اوایل هفته آینده مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجری مناظره‌های انتخاباتی سال‌های ۱۴۰۰، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۲ مرتضی حیدری بود که از شبکه یک سیما پخش می‌شد اما در حال حاضر احتمال اجرای برنامه توسط او منتفی به نظر می‌رسد.

بر این اساس، اسامی مجریانی چون محمدجعفر خسروی (مجری قدیمی تلویزیون)، کامران نجف‌زاده (خبرنگار قدیمی و مجری این روزهای برنامه «برمودا»)، المیرا شریفی‌مقدم (مجری و گوینده تلویزیون) و مهدی مهدی‌قلی (مجری تلویزیون) به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha