• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031610330
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد

اجرای بیش از ۶۴۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی

اجرای بیش از ۶۴۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از اجرای بیش از ۶۴۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در استان خبر داد.

رضا عطایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب در کشور، امروزه جزو اولویت‌های مدیریت شهری بوده و این امر خطیر علاوه بر تامین و توزیع آب شرب، برعهده شرکت‌های آب و فاضلاب است، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان از لحاظ قدمت ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب و تصفیه خانه، در ردیف اولین مناطق کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که با هزینه هنگفتی این تاسیسات را ایجاد کرده و به بهره‌برداری رسانده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۶۴۴ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع در استان وجود دارد که در شهرهای بجنورد، اسفراین و آشخانه و روستاهای اسلام آباد در شهرستان شیروان، طبر در شهرستان جاجرم و تازه قلعه در شهرستان راز و جرگلان در حال بهره‌برداری است و در شهر شیروان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در ادامه به انجام فعالیت‌های این شرکت برای عملکرد صحیح تاسیسات فاضلاب اشاره و عنوان کرد: در راستای عملکرد صحیح تاسیسات فاضلاب، تمام خدمات بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده و فعالیتهای PM (نگهدار) نظیر شست و شو، همسطح سازی، سم پاشی، ویدئومتری و...  به صورت مستمر در حال انجام است.

عطایی با بیان اینکه عملیات سم پاشی شبکه و منهول‌های فاضلاب در شهرهای دارای خدمات فاضلاب جهت مبارزه با سوسری‌ها و سایر حشرات موذی فاضلاب در دو نوبت انجام می شود، افزود: در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰۰۰ منهول و حدود ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب به روش مه‌پاشی در دو نوبت مورد سم پاشی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۸۰۰۰ عدد از منهول‌ها مورد بازرسی و رفع نواقص قرار گرفت، بیان کرد: در این مدت  ۳۳۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شست و شو و لایروبی و تعداد ۴۶۰ مورد دریچه فاضلاب نیز در معابر، همسطح سازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با بیان اینکه به طور میانگین سالیانه حدود ۱۱.۷ میلیون متر مکعب فاضلاب در استان جمع آوری و از طریق شبکه‌های فاضلاب به تصفیه خانه‌های فاضلاب منتقل و پس از تصفیه کامل با رعایت تمام استانداردهای زیست محیطی از تصفیه خانه خارج شده است، افزود: برای کنترل دقیق شرایط فرآیندی و حفظ کیفیت مناسب پساب، سالیانه حدود ۲۵ هزار آزمایش مختلف در آزمایشگاه‌های تخصصی این شرکت برروی پساب‌های خروجی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، در استان خراسان شمالی سه شهر بجنورد، اسفراین و آشخانه و سه روستای اسلام آباد، طبر و تازه قلعه دارای تاسیسات فاضلاب در حال بهره‌برداری هستند.

تاسیسات فاضلاب شهر شیروان نیز به زودی در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که در حال حاضر ۸۹ هزار و ۴۳۵ مشترک فاضلاب دارد و از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره مند هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha