• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031509935
  • خبرنگار : 71588

سازمان ملل: ۵۰۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند

سازمان ملل: ۵۰۰ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر تاکنون بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رسانده است.

به گزارش ایسنا، «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خاطرنشان کرد: ما جان‌باختن بیش از ۵۰۰ شهروند فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون را محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری الجزیره، وی در ادامه افزود: ما خواستار بازخواست عاملان این جنایت‌ها هستیم زیرا فرار از مجازات، کرانه باختری را به یک محیط مناسب برای کشتار فلسطینیان توسط نظامیان اسرائیلی تبدیل کرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد ساکنان کرانه باختری روزانه، به‌طور بی‌سابقه و به روش‌هایی وحشیانه جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد تخریب و نقض حقوق بشر در کرانه باختری غیرقابل پذیرش است و فوراً باید متوقف شوند.

باشگاه اسیران فلسطینی نیز اعلام کرد که نیروهای دشمن صهیونیستی دست‌کم ۲۲ فلسطینی را از کرانه باختری بازداشت کرده‌اند که در میان آنها اسرای آزادشده نیز وجود دارند.

از سوی دیگر، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد کمبود سوخت در غزه باعث بسته شدن کارخانه‌های آب شیرین‌کن شده و مردم به آب کافی دسترسی ندارند.

آنروا همچنین اعلام کرد مقامات رژیم صهیونیستی باید زمینه ورود آب به نوار غزه را فراهم کنند.

از سوی دیگر وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد: بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی از آغاز تجاوز به غزه از هفتم اکتبر به شهادت رسیده‌اند.

رژیم اشغالگر از هفت اکتبر جنگی خونین و ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخت و بیشتر ساختمان‌ها و مراکز غزه را منهدم و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای را ایجاد کرد که باعث شده تعدادی از مردم غزه به ویژه کودکان در نتیجه سوءتغذیه جان خود را از دست بدهند.

در نتیجه تداوم حملات زمینی، هوایی و دریایی نیروهای رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر ۳۶۴۷۹ تن شهید شده‌اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند و طبق آخرین آمار ۸۲۷۷۷ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند و هزاران تن نیز همچنان زیر آوار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha