• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031409668
  • خبرنگار : 30147

امام جمعه موقت کاشمر:

رحلت امام (ره) همچون حیات ایشان منشأ بیداری جهان اسلام شد

رحلت امام (ره) همچون حیات ایشان منشأ بیداری جهان اسلام شد

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه موقت کاشمر گفت: رحلت امام (ره) همچون حیات ایشان، منشأ بیداری جهان اسلام شد.

حجت‌الاسلام علی احدی ‌در حاشیه مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد حضرت امام خمینی (ره) که با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع کاشمر برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا در خصوص شخصیت امام راحل گفت: امام راحل مردی به تمام معنا دشمن شناس، آگاه، باتقوا، روشن‌بین، آینده‌نگر و مردم‌شناس بود.

وی اظهار کرد: عدم استقلال کشورهای اسلامی، قرار گرفتن تحت سلطه فرهنگ شرق و غرب، بی‌توجهی به مسائل تربیتی و فرهنگی از دغدغه‌های اصلی ایشان بود.

امام جمعه موقت کاشمر ظلم‌ستیزی را از خصوصیات امام راحل دانست و تصریح کرد: ایشان هیچگاه نمی‌توانستند تحمل کنند بیگانگان در کشور شیعه و اسلامی حکم‌فرمایی کنند؛ لذا قیامشان را شروع کردند.

وی با بیان اینکه امام راحل محبوب تمامی مردم ایران و مستضعفان و محرومان دنیا بوده و همچنان هستند، خاطرنشان کرد: در تاریخ کمتر مرجع محبوبی در این سطح داریم که خلاصه یک ملت باشد و دانشگاهیان، حوزویان، اهالی روستا و شهر و تمامی طبقات جامعه خواسته‌شان را در وجود ایشان می‌بینند.

احدی با اعلام اینکه امام راحل معنای جدیدی به مراسم‌ مذهبی دادند، گفت: گرچه در گذشته هم مراسم حج برگزار می‌شد اما ایشان جنبه مراسم سیاسی حج را پررنگ‌تر کردند تا حج نماد عزت اسلامی و ظلم‌ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر باشد و یا انرژی نهفته در مراسم‌ تاسوعا و عاشورا را در راستای مبارزه با ستم در کشور و دنیا جهت‌دهی کردند.

وی با بیان اینکه ایشان کاری کردند عزاداران هدف امام حسین (ع) از قیام را به خوبی متوجه شوند، ادامه داد: شاید برخی سیاستمداران به دلیل اینکه در مسائل سیاسی فرو می‌روند از سایر جهات غفلت کنند ولی امام راحل در عین حال که سیاستمداری شجاع و باهوش بودند تواضع و عبادتشان در درگاه خدا ذره‌ای فرق نمی‌کرد.

این استاد حوزه از امام راحل به عنوان یک فقیه عالم و جامع که به همه ابعاد اسلام توجه داشتند نام برد و ادامه داد: بهترین تبعیت از امام این است که این نظام حفظ شود و اجازه ندهیم آسیب ببیند، همانگونه که تاکنون در تمامی عرصه‌ها شرکت داشته‌ایم باید بتوانیم امانتی که به ما سپرده شده را به نسل بعدی برسانیم.

وی شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را امانت امام راحل به ما دانست و گفت: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب، امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است و تا تاریخ زنده است راه و اندیشه ایشان نیز زنده خواهد ماند.

احدی با اعلام اینکه جمهوری اسلامی میراث گرانبها و ماندگار امام راحل است، از قیام ۱۵ خرداد به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران نام برد و افزود: جمهوری اسلامی ایران، یک میراث گرانبها و ماندگار امام راحل در عصر حاضر است.

امام جمعه موقت کاشمر گفت: امام خمینی (ره) با الگوگیری از قیام سرخ عاشورا، درسی عملی نه به ایرانیان که به همه آزادی خواهان جهان داد، اینکه می‌توان با توکل و توسل در برابر دژخیمان زمان و ظالمان تاریخ ایستاد و با نیروی ایمان و اراده، طاغوت را به زانو درآورد.

وی ادامه داد: ۱۴ خرداد یادآور روزی سخت و آزمونی بزرگ برای ملت ایران اسلامی است، روزی که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) دعوت حق را لبیک گفتند. شخصیتی که ۶۳ سال از عمر شریف خود را به مبارزه با نفس پرداختند و ثمره این مجاهدت عظیم و کبیر، انقلابی در ملت ایران است که نه تنها منطقه بلکه دنیا را متحیر کرد.

احدی افزود: انقلابی که با محوریت رهبری الهی و مردمی مجاهد و پا در میدان، تمام معادلات دنیوی و پست ابر قدرتمندان زمان را بر هم زد. نمونه بارز این پای در میدان بودن، قیام خونین مردم در ۱۵ خردادماه است که اثباتی بر مردمی بودن این انقلاب و تمایزی شگرف میان انقلاب ملت ایران با تمام جنبش‌های سیاسی سراسر عالم است.

وی گفت: بدون شک این جنبش عظیم با رفتن انسان‌های بزرگی مانند امام (ره) دچار خلل نمی‌شود و از حرکت باز نمی‌ایستد و با قدرتی بیش از پیش به حرکت و پیشروی ادامه خواهد داد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه این روزها فرصت خوبی برای اندیشیدن به آرمان‌های والا و اندیشه‌های عمیق آن ابرمرد تاریخ معاصر اسلام است، خاطرنشان کرد: رحلت حضرت امام خمینی (ره) همچون حیاتش منشأ بیداری جهان اسلام و نهضتی دوباره شد و راه و یادش جاودانه گردید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha