• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031409519
  • خبرنگار : 50444

معاون نظارت پارلمانی رئیس جمهور:

امام خمینی (ره) بشریت طاغوت زده را به سوی خداوند برگرداند

امام خمینی (ره) بشریت طاغوت زده را به سوی خداوند برگرداند

ایسنا/خراسان شمالی معاون نظارت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: امام خمینی (ره) در اواخر هزاره دوم، بشریت سرگشته و طاغوت زده را به سوی خدا برگرداند.

قاسم جعفری ۱۴ خردادماه در مراسم گرامیداشت رحلت امام خمینی (ره) که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، مقام و عظمت انسان‌ها بعضاً به پیشکسوت، مقلد، جلودار و رهرو تقسیم می‌شود و امام خمینی (ره) در زمره جلوداران و رهبران قرار دارد.

وی تاکید کرد: عده‌ای نیز امام جامعه و بشریت قرار داده شده‌اند و بدون نگاه به تاریخ، زمان و مکان، الگوی بشریت برای رسیدن به نورهستند. همه امت‌ها در قیامت پشت سر امامشان محشور می‌شوند و خوش به حال آنان که پشت سر ائمه نور محشور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه شناسنامه و تابلوی اولیای خداوند متعال، سعادت و بصیرت است که به سوی باری تعالی هدایت می‌کند، تصریح کرد: برخی کار خیر می‌کنند و برخی سرچشمه جوشان خوبی و کارخانه خوبی هستند.

جعفری گفت: نبی مکرم اسلام فرموده‌اند هر کسی که سنت نیکویی را باقی بگذارد، اجرش را می‌برد و تا قیامت هر کس به آن سنت حسنه عمل کند، برای آن شخص نیز حسنه نوشته می‌شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در اواخر هزاره دوم، بشریت سرگشته طاغوت زده را به سوی خدا برگرداند و آن روز که در دنیا فریاد کفر می‌زدند، خداوند را به بشریت معرفی کرد.

وی با بیان اینکه شعاع دید مؤمن الهی است، اظهار کرد: آن روز که امام بزرگوار علیه اسرائیل غاصب حرف می‌زد و آن را غده‌ای سرطانی و نابود شدنی می‌دید، کسی آن را باور نمی‌کرد اما امروز حتی خود شهرک نشینان هم به این باور رسیده‌اند.

معاون نظارت پارلمانی ریاست جمهوری گفت: امروز بالای ۷۰ درصد صهیونیست‌ها طبق نظرسنجی‌ها آرزو می‌کنند که از این سرزمین بروند و خودشان پذیرفته‌اند که این خانه، خانه دیگران است و جای آن‌ها نیست.

وی اظهار کرد: آن‌ها این موضوع را زیر سر ایران می‌بینند که نگاه بشریت به حقیقت هستی و ماهیت آن‌ها را تغییر داده‌اند. ملت ما این حرکت بزرگ را به جایی رساند که امروز شأن ملت ایران متفاوت شده است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی ملجأ مجاهدان عالم است و رهبر جبهه مقاومت و محل تکیه گاه همه وجدان‌های بیدار که امام آن را به قله عزت رساند.

جعفری با بیان اینکه دشمنی که احساس می‌کرد همه جای عالم زیر پر اوست، امروز تسلیم مقاومت ملت ایران است، تاکید کرد: امروز دنیا به دو قطب تبدیل شده است که یک قطب شامل آزادی‌خواهان، خداباوران و حامیان مظلوم و قطب دیگر شامل استکبار جهانی می‌شود که در حال فروپاشی است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به عنوان یک پیر روشن ضمیر، از جای دیگری درس می‌گرفت و مصادیق متعددی برای این موضوع وجود دارد، بیان کرد: آن امام همام، ذخیره الهی در هزاره دوم و اوایل هزاره سوم بود که یاد خدا را در جامعه زنده کرد و ما امروز در سوگ کسی هستیم که در عین بزرگی و عظمتی که بین مردم داشت، خودش را خاک کف پای مردم می‌دانست.

وی گفت: حضرت امام در دل شب با خداوند راز و نیاز می‌کرد و مقابل مومنان متوازع بود اما مقابل نانجیبان و طاغوت، سرافراز و سرسخت بود.

معاون نظارت پارلمانی ریاست جمهوری تصریح کرد: در این سال‌ها می‌بینیم که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای همانی بود که ملت روشن ضمیر ایران همان روزهای اول پیش بینی کرد و به دشمن می‌گفت که خامنه‌ای همان خمینی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام نیز زمانی که قائم مقام رهبری را عزل کردند، سید علی خامنه‌ای را به عنوان گزینه رهبری مد نظر داشتند و ایشان را رهبری شایسته بعد از خود می‌دانستند، بیان کرد: اکنون نیز می‌بینیم که این مسیر چقدر به زیبایی پیش رفت و ایران اسلامی عزت و اقتدار بی نظیری دارد.

جعفری به شهادت آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران و همراهانشان نیز اشاره کرد و گفت: این حادثه همان غمی را بر دوش نظام و ملت گذاشت که شهادت بهشتی گذاشت.

وی افزود: این سید بزرگوار، تواضع، پرکاری و حلاوت خدمت را داشت و این موضوع به ما نیز انگیزه می‌داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha