• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403031409449
  • خبرنگار : 50659

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

رهبر کبیر انقلاب دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد

رهبر کبیر انقلاب دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نظام جمهوری اسلامی که توسط رهبر کبیر انقلاب بنیانگذاری شد دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد.

نوبخت اژدری، ۱۴ خرداد که به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیرانقلاب اسلامی سخن می گفت، افزود: قیام مردمی ۱۵ خرداد ۴۲ که به دنبال دستگیری حضرت امام صورت گرفت، با گسترش فرهنگ عاشورایی، سرانجام پس از ۱۵ سال منجر به سقوط رژیم سلطنتی و قطع وابستگی کشور و تشکیل نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: ‏واقعیت این است که محتوای سخنان امام در آن روز نه تنها دفاع از اسلام و روحانیت بود، بلکه خط مشی مبارزه و شعارهای محوری انقلاب اسلامی را برای مردم روشن و مشخص کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: حمایت از مردم  و منافع آنان، با توجه به ایمان مردم به صداقت معظم له آنچنان بود که موجب تقویت روحیه وایجاد اعتماد بنفس در آنان در مقابله با رژیم خودکامه و حامیانش شد.

اژدری در ادامه سخنان خود افزود: رهبر کبیرانقلاب اسلامی برای کشاورزی اهمیت بسیار زیادی قائل بود و همواره در سخنان خود تاکید داشت که در تامین نیازهای داخلی به محصولات اساسی و استراتژیک نباید وابسته به بیگانگان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی راجع به دو طبقه از جامعه که اساس و بنای جامعه را تشکیل می دهد اشاره می کرد و آن دو دسته، کشاورزان و کارگران بودند. حضرت امام(ره) در این باره می فرماید: «در هر کشوری کارگر و کشاورز، اساس آن کشور هستند. اساس اقتصادی کشور بسته به کارگر و کشاورز است».

بنیانگذار جمهوری اسلامی دلیل برتری کشاورزان را بر دیگر طبقات و علّت نافع بودن شغل آنها را نسبت به مشاغل دیگر، چنین بیان می فرمایند: «کشاورزی و دامداری از شغلهای انبیا است».

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگر سخنان خود به مسئله انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: تولید کنندگان و بهره برداران و دست اندرکاران تولید و خودکفایی استان در انتخابات پیش رو، مسولیت خطیری برعهده دارند و با بصیرتی که از آنها سراغ داریم امیدواریم از این آزمون سرفراز بیرون بیایند و رئیس جمهور آینده با رأی قاطع و حضور حداکثری مردم بصیر و انقلابی عهده‌دار مسئولیت و تشکیل دولت جدید شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: رهبری توانمند مقام معظم رهبری بر کنترل آب های مرزی  در شش استان کشور منجمله اردبیل تحول بسیار مهمی را در عرصه تولید و خودکفایی بخش کشاورزی استان اردبیل بوجود آورد .

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین اکبر اسد علیزاده گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی یکی از کاملترین نظامها را نظام جمهور اسلامی بر شمرد و اظهار داشت در این نظام حاکمیت مطلق از آن خداوند است و کسی حق حاکمیت و زورگویی برمردم را ندارد . در حالی که در حکومت پادشاهی تمامی دستورات قائم به شخص است و هرچه شخص تصمیم بگیرد همان است  و هر اتفاقی هم که بیفتد این شخص پادشاه پاسخگو نیست به عبارت دیگر  این نوع از حکومت نماد کاملی از دیکتاتوری محسوب می شود .

مدرس دانشگاه و حوزه علمیه قم درادامه سخنان خود افزود: در قرآن کریم در سیزده آیه مبارکه حکومت پادشاهی را نقض کرده و این نوع از حکومت ها را نمونه بارزی از زورگویی و دیکتاری و فساد می داند . این نوع از حکومت ها عمدتا بسترهای لازم برای فساد در جامعه را مهیا می کنند زیرا اساسا ً به دنبال اجرای فرامین اسلام و قرآن نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha