• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403031409391
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

دیدگاه‌های منحصر به فرد امام خمینی(ره) پاسخگوی تمامی نیازهای جوانان است

دیدگاه‌های منحصر به فرد امام خمینی(ره) پاسخگوی تمامی نیازهای جوانان است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گفت: دیدگاه‌های‏‎ ‎‏منحصر به فرد امام(ره) در زمینه‌های مختلف پاسخگوی تمامی نیازها و خلاء وجودی‏‎ ‎‏جوانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین باقر مختاری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: شخصیت جامع الاطراف، خصوصیات علمی و عملی و دیدگاه‌های‏‎ ‎‏منحصر به فرد امام(ره) در زمینه‌های اعتقادی، عرفانی، سیاسی، حمایت از محرومان و‏‎ ‎‏مستضعفان، آزادی‌خواهی و عدالت‌جویی پاسخگوی تمامی نیازها و خلاء وجودی‏‎ ‎‏جوانان است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص اندیشه‌های امام خمینی(ره) و لزوم عملی شدن این اندیشه‌ها در جامعه امروز، بیان کرد: با وجود مجازات شدید رژیم پهلوی در خصوص انتشار سخنان امام(ره)، شخصیت و کلام ایشان به گونه‌ای بود که مردم آن زمانه حاضر بودند برای صحبت‌های ایشان جان بدهند.

وی با اشاره به لزوم شناخت ابعاد وجودی امام(ره)، تصریح کرد: چندین بعد در سیره زندگی ایشان وجود دارد، امام خمینی(ره) فردی بود که از نظر شخصیتی و جرات از هیچ چیزی هراسی نداشت، حتی در زمان کودکی و در عین شجاعت، عطوفت و مهربانی خاصی نیز در رفتار این مرد بزرگ وجود داشت.

مختاری در خصوص بعد علمی امام راحل(ره)، گفت: بالاترین درجه علمی که یک فرد در حوزه می‌تواند دست پیدا کند، امام(ره) در علوم مختلف دارا بود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ شخصیت علمی در رده امام خمینی(ره) شاهد نبوده‌ایم، ادامه داد: در فقه، اصول، فلسفه، تفسیر و عرفان ایشان زبانزد خاص و عام بودند که این موضوع در کتاب‌ها و آثار متنوع به جای مانده از ایشان مشهود است.

مختاری گفت: امام(ره) در سن ۲۷ سالگی کتابی به نام «اسرار الصلاه» می‌نویسند که این کتاب اعجوبه‌ای ناب از لحاظ مبانی عرفانی و اخلاقی بوده که نشان می‌دهد ایشان در عنفوان جوانی به درجه والای عرفان، دین و علم رسیده است.

اخلاق امام خمینی(ره) در زندگی شخصی

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: از جمله ویژگی‌های شخصیتی امام‌خمینی (ره)، چند بعدی بودن ایشان است، یعنی صرفاً سیاستمدار، روحانی یا رهبر ملی نبودند، بلکه ایشان حتی در زندگی خانوادگی و اجتماعی با عواطف عمیق و روحیات لطیفی که داشتند، شاخص بودند و یکی از این ابعاد هم موضوع توجه به جوانان و خانواده است.

وی افزود: امام(ره) در اوج تبعید و سختی مبارزه سیاسی، مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، نه تنها همسر و خانواده خود را فراموش نکرده بلکه نامه‌هایی عاشقانه به همسر خود می‌نویسند که نشان می‌دهد ویژگی‌های یک همسر کامل و ایده‌آل در ایشان ظهور و بروز کرده است..

مختاری در خصوص برخورد امام راحل(ره) در امر مبارزه با فساد و برخورد با مدیران متخلف، خاطرنشان کرد: ایشان مانند یک سیاست‌مدار کارکشته فساد را بر نمی‌تابید و در برخورد با مدیر متخلف جدی و قاطع عمل می‌کرد که اوج عملکرد امام(ره) در مبارزه با استکبار جهانی مشهود است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha