• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403031309309
  • خبرنگار : 50187

عضو مجلس خبرگان:

نظام جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار است

 نظام جمهوری اسلامی ایران در قله اقتدار است

ایسنا/کرمان عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز ایران قدرتش محدود به مرزها نیست و به برکت نظامی که امام(ره) پایه‌گذاری کرد، این نظام در قله اقتدار قرار دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ‌ابوالقاسم دولابی شامگاه ۱۳ خردادماه در مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی در مسجد امام(ره) کرمان ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت اظهار کرد: کرمان استان مقاومت و ولایتمدار و استان سردارانی چون حاج قاسم سلیمانی است و مقام معظم رهبری فرمودند اگر قرار باشد جایی غیر از قم و تهران برای زندگی انتخاب کنم، آنجا استان کرمان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد بنیانگذار انقلاب اسلامی افزود: امام(ره) نظامی برپا کرد که از دو رکن جمهوریت و اسلامیت برخوردار است؛ هم از اسلام و باور به خدا و تسلیم در برابر او بهره‌مند است و هم از مشارکت و حضور مردم و به ادادن به مردم برخوردار است.

دولابی با اشاره به اینکه اهمیت اسلام و مردم در نظام یکسری لوازم دارد، تصریح کرد: مسئولان باید مردمی و متواضع بوده و از منفعت‌طلبی برای احزاب و گروه‌ها و دسته‌های وابسته به خود بپرهیزند و به فکر منافع عموم مردم باشند و اگر مردم به معنای واقعی کلمه مهم هستند پس مسئولان باید از اشرافی‌گری بپرهیزند و بخاطر رفاه خود و اطرافیان هزینه‌ها و بودجه‌های هنگفت بر بیت‌المال تحمیل نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مسئولان نظام مردمی باید هر چه هست در خدمت و اختیار مردم به ویژه توده‌های محروم قرار بدهند و تلاش شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه به همین نسبت در نظام اسلامی باید بر خدا تکیه کرد و دنبال ترویج شعائر الهی بود، تصریح کرد: باید در برابر تهاجم سبک زندگی غربی مقاومت و روحیه خودباوری و تکیه بر توان مسلمانان را تقویت کرد و به فکر امت اسلام بود و نباید دشمنان شرق و غرب را بر امت اسلام تحمیل کرد.

دولابی گفت: امام راحل که بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی است هم مردم‌دار بود و هم تمام ساعات شبانه‌روز را وقف خدمت مردم کرد؛ اهل اشرافی‌گری نبود و به شدت نسبت به هزینه‌کرد بیت المال در امور غیرضروری حساس بود.

وی بیان کرد: امام علاقه‌مند به توده‌های مردم بود و نسبت به مردم متواضع و خاکسار در برابر ملت بود؛ تعابیر ایشان مایه افتخار این ملت است که «این امت بهتر از امت رسول‌الله و امیرالمومنین و امام حسین علیهم السلام است».

مشاور امور روحانیت ریاست جمهوری در ادامه اظهار کرد: امام خمینی(ره) به ما یاد داد باید بر قدرت خدا تکیه کنیم و نباید با دشمنان اسلام و استکبارجهانی دست دوستی بدهیم. واژه شیطان اکبر یادگار امام است که به ما آموخت آمریکا شیطان اکبر است.

وی با اشاره به اینکه امام به دنبال ترویج شعائر الهی بود، افزود: ایشان فرمود ما با تمدن مخالف نیستیم ما با بی‌بندو باری مخالفیم و اجازه نمی‌داد سبک زندگی غربی در کشور ترویج شود.

دولابی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) کاری کرد که امت اسلام تقویت شود و این کار ریشه در اسلامی بودن این نظام دارد، گفت: شعاری که امام راحل به ما یاد داد امروز جهانگیر شده و شعار «مرگ بر اسرائیل» در شرق و غرب عالم به زبان فارسی گفته می‌شود. در دیگر کشورها راهپیمایی می‌کنند و این کلمات را از شما مردم و از امام یاد گرفتند که فرمود جمهوری اسلامی.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود اسلامی بود و به فکر مردم مظلوم فلسطین نبود؟

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نگاه امام (ره) این است که می‌گوید ما امت اسلام را یک امت واحد مشاهده می‌کنیم و این پیکره واحد باید به هم بپیوندند و متحد شوند تا قدرتمند بشود.

دولابی بیان کرد: امام خمینی(ره) جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد و بعد از ایشان رهبر حکیم همین مسیر را ادامه و هم به جمهوریت و اسلامیت بها داد و هم به مردمی بودن و تلاش شبانه‌روزی و پرهیز از دو قطبی سازی و منفعت طلبی احزاب و به جلوگیری از ریخت و پاش در بیت المال تاکیدات فراوانی کرد و در جهت اسلامی شدن این نظام تلاش‌های فراوانی کرد.

وی تصریح کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب با تکیه بر خدا در برابر مستکبران عالم ایستاد و به ما یاد داد که باید شجاع باشیم، نباید از آامریکا بترسیم و کاری کرد امروز هیمنه آمریکا در جهان شکسته شده و برای آمریکا آبرویی در دنیا باقی نمانده است.

عضو مجلس خبرگان گفت: امروز جوانان یمنی با سلاح‌های ساده خود کشتی‌های امریکا را در دریای سرخ مورد هدف قرار می‌دهند و مصادره می‌کنند و برای امریکایی که روزی ابرقدرت بود، اعتباری باقی نمانده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سایه اسلامیت نظام، با فرهنگ و سبک زندگی غربی جنگید و صراحتا اعلام کرد اینجا جمهوری اسلامی است و کسی حق ندارد اسنادی که در مجامع مربوط به کشورهای غربی دنیا پخت و پز می‌شود بر این کشور حاکم کند و در مقابل سند ۲۰۳۰ ایستاد.

دولابی با بیان اینکه رهبر عزیز ما روحیه خودباوری را تقویت کرد و به کارگر ایرانی اعتماد به نفس بخشید، افزود: در بُعد اسلامیت نظام کاری کرد جبهه مقاومت امروز به عنوان قدرتمندترین جبهه جهان شناخته می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید امیرعبداللهیان بیان کرد: برخی از موثران جبهه مقاومت گفتند او فقط وزیر خارجه ایران نبود بلکه وزیر امور خارجه جبهه مقاومت بود.

وی ادامه داد: با توجه و تکیه بر قدرت مردم و البته حراست از ارزش‌های اسلامی، امام کاری کرد اگر روزی در جنگ تحمیلی مورد تحریم بودیم و سیم خاردار به ما نمی‌دادند، امروز صادرکننده تسلیحات پیشرفته نظامی هستیم.

دولابی با اشاره به اینکه امروز ایران جزء ۱۰ کشور برتر جهان در طراحی و ساخت ماهواره است، افزود: جمهوری اسلامی امروز برخوردار از تجهیزات پیشرفته نظامی از جمله موشک‌های رادارگریز، ناوشکن و ... است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری به نخبگان بها داد و نخبگان آمدند در بخش‌های مختلف پیشرفت کشور را رقم زدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: روزی ما چنین وضعی داشتیم که (در سال ۱۳۲۲) در تهران روسای جمهور سه کشور مستکبر آمدند و بدون اطلاع شاه ایران و بدون اجازه از نظام سیاسی ایران، جلسه گرفتند اما امروز کشورهای قدرتمند جهان نمی‌توانند به ایران زور بگویند و چند کشور قدرتمند می‌نشینند آن طرف میز و ایران یک طرف میز.

وی افزود: در ماجرای فلسطین، مستکبران عالم عاجز شدند و دانشجویان در سراسر دنیا از جمله در دانشگاه‌های امریکا قیام کردند و رهبر حکیم انقلاب پیام می‌دهد به دانشجویان آزاده در سراسر جهان و امروز جوانان امریکا بیدار شده و چشمشان باز شده و علیه سیاست‌های امریکا شعار می‌دهند.

دولابی بیان کرد: شرایط امروز در گرو دو نکته اصلی است که امام انقلاب را بر پایه آن برپا کرد و رهبری استمرار بخشید. یعنی نقش مردم و تاکید بر اسلام و اسلامیت به عنوان محور اتحاد جبهه مقاومت.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: رئیس جمهور شهید ما در همین مسیر حرکت می‌کرد. اگر چه در طول این ۴۰ سال وقتی از سطح مدیریت عالی نظام یک پله می‌آییم، دچار فراز و نشیب بودیم؛ برخی با جمهوریت و اسلامیت همراه بودند و برخی نه و جمهوریت را زیر سئوال بردند و یا تضعیف کردند و نقش مردم را تضعیف کردند.

دولابی ادامه داد: برخی دولت‌ها به جای خدمت به مردم به دنبال خدمت به هم حزبی‌ها و تامین منافع گروه خودشان بودند و برخی به جای تلاش شبانه‌روزی برای مردم به فکر کار مدیریتی و حق ماموریت و ... بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در اسلامیت نیز برخی به جای اینکه به رضای خداوند بیندیشند به رضای دشمن خدا اندیشیدند و به جای تکیه بر قدرت خدا به دنبال تامین رضایت خاطر استکبار جهانی بودند.

وی اظهار کرد: بعضی از دولت‌ها به جای ایستادگی در برابر سبک زندگی غربی امثال سند ۲۰۳۰ را آوردند و در کشور حاکم کردند و بعضی از دولت‌ها نیز به جای تقویت روحیه خودباوری به تحقیر صنعت ملی پرداختند.

دولابی افزود: برخی از دولت‌ها به جای تقویت جبهه مقاومت عنصر ملیت را پررنگ کرده و بین ایران و سایر کشورهای اسلامی فاصله انداختند و نتیجه‌اش شد شعار «نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران» که در سطح خیابان‌ها در بعضی مقاطع بروز کرد.

وی بیان کرد: این شعار فکری بود که بعضی از دولت‌ها که با حرکت اصیل انقلاب زاویه داشتند آن را دنبال می‌کردند اما خدا لطف کرد و دولت سیزدهم در همان مسیر انقلاب یعنی جمهوریت و اسلامیت به معنای صحیح آن حرکت کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عشق و علاقه‌ای که آیت‌الله رئیسی در دولت سیزدهم برای خدمت به مردم و سرکشی ایشان از نقاط محروم و نشستن پای درد دل مردم داشت، افزود: رئیس جمهور ما از اشرافی‌گری پرهیز کرد. حزبی نداشت که اموال مملکت را به سمت حزب خود ببرد و فقط بر خدا و قانون اتکا داشت و با تلاش شبانه‌روزی کاری کرد کارستان.

وی با اشاره به رفع بحران‌های قطعی برق، تنش‌های آب، ارتقاء جایگاه کارگران و اشتغالزایی و رساندن نرخ بیکاری به نزدیک ۷ درصد در دولت سیزدهم تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم شب و روز نداشت. او در مسیر جمهوری اسلامی حرکت می‌کرد و جمهوری اسلانی یعنی مردم مهم هستند و مسئولان به جای مدیریت از راه دور باید حرکت کرده و در بین مردم بروند.

دولابی اظهار کرد: شهید رئیسی در سفرهای استانی جلسات حل مسئله داشت و اینگونه بود که چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآمد و زیرساخت‌هایی در طول این سه سال ایجاد شد که بعضا معادل ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته کارها جلو رفت.

وی تصریح کرد: برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره حدود ۱۰ تا ۱۵ سال آغاز شده بود که حدود ۵۰ درصد پیشرفت داشتند اما در سه سال گذشته ۵۰ درصد باقی تکمیل شد.

مشاور امور روحانیت ریاست جمهوری گفت: در بُعد اسلامیت نیز آیت الله رئیسی در برابر سبک زندگی غربی و استکبار جهانی ایستاد. با قاطعیت و صلابت از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع کرد و این رئیس جمهور و دولت سیزدهم تکیه بر توان داخل را با جدیت جلو برد و در بعضی بخش‌ها به خودکفایی رسیدیم.

وی با اشاره به تقویت جبهه مقاومت در دولت سیزدهم که در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند، افزود: در هفته‌های آینده یک انتخابات مهم در پیش داریم و سوال مهم این است که چه کسی می‌خواهد به جای این سید بزرگوار بنشیند؟

دولابی تصریح کرد: مراقب باشیم. انتخاب ما باید بسیار دقیق باشد و کسی را انتخاب کنیم که مردمدار و ساده زیست باشد و به دنبال اشرافی‌گری نباشد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور باید در تصمیمات خود دقیق باشد، اهل تلاش شبانه روزی سالم باشد، به دنبال منافع حزب و دار و دسته خود نباشد، رضای خدا را بر رضای دشمنان ترجیح دهد، روحیه خودباوری را تقویت و جبهه مقاومت را حمایت کند زیرا این جبهه زمینه‌ساز تشکیل امت واحده اسلامی بزرگ و ظهور است و باید مراقب باشیم کسانی که روی کار می‌آیند این ویژگی‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha