• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403031309208
  • خبرنگار : 71584

تشریح محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پیش‌رو/ اعلام زمان یکطرفه شدن چالوس و هراز

تشریح محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پیش‌رو/ اعلام زمان یکطرفه شدن چالوس و هراز

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور طی روزهای ۱۳ تا ۱۸ خردادماه را تشریح کرد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور طی روزهای ۱۳ تا ۱۸ خردادماه، اظهار کرد: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز (۱۳ خردادماه) تا ساعت شش صبح روز شنبه ۱۹ خردادماه از محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است. البته تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی ادامه داد: تردد انواع وسایل نقلیه از مسیر جنوب به شمال در آزادراه خلیج فارس (تهران –قم) در محدوده وهن آباد تا پل شهید کاظمی از ساعت ۲۲ امروز تا ساعت ۱۶ روز دوشنبه؛ ۱۴ خردادماه ممنوع بوده و مسیر جایگزین خروجی حسن‌آباد یا خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) و آزادراه ساوه- تهران است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، همچنین تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی را از ساعت ۱۸ امروز تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خردادماه در محور قدیم قم - تهران ممنوع اعلام کرد و گفت: مسیر جایگزین، آزادراه ساوه- تهران و قم- گرمسار است.

شیرانی همچنین اعلام کرد که تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس کماکان ممنوع است.

وی در ادامه در تشریح ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در روز جمعه، ۱۸ خردادماه را این‌گونه اعلام کرد و افزود: از ساعت ۱۱، از ابتدای آزادراه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. از ساعت ۱۲ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد و از ساعت ۱۴ از مرزن‌آباد به سمت تهران یک‌طرفه (شمال به جنوب) اعمال می‌شود.   همچنین از ساعت ۲۴ طرح اتمام‌یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

شیرانی تاکید کرد: البته تردد از مسیر جاده قدیم کرج- چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۸ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در ادامه محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک را پیش‌بینی کرد و گفت: روز پنجشنبه (۱۷ خردادماه) از ساعت ۱۴ از ابتدای آزادراه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. از ساعت ۱۵ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) اعمال می‌شود و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی در ادامه محدودیت تردد در صورت پرحجم بودن ترافیک طی روز شنبه؛ ۱۹ خردادماه را نیز این‌گونه اعلام کرد: از ساعت ۱۲ از ابتدای آزادراه تهران- شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می‌شود. از ساعت ۱۳ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۱۵ از مرزن‌آباد به سمت تهران یکطرفه (شمال به جنوب) اعمال می‌شود. از ساعت ۲۴ طرح اتمام‌یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

شیرانی در ادامه با اشاره به محور هراز گفت: تردد انواع تریلر در محور هراز همچنان ممنوع است. همچنین تردد کلیه کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی امروز (۱۳ خردادماه) از ساعت ۱۲ تا ساعت ۲۴ و روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه و جمعه از ساعت شش تا ساعت ۲۴ از محور هراز ممنوع است.

بنابر اظهارات رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه، محدودیت یکطرفه مقطعی از روز یکشنبه (۱۳ خردادماه) تا روز شنبه (۱۹ خردادماه) به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی در ادامه اعلام کرد: تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت شش روزهای دوشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۸ خردادماه) از مسیر شمال به جنوب محور قائم‌شهر- فیروزکوه ممنوع است. همچنین تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت هشت الی ۲۴ روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه در محور قدیم رشت – قزوین و بلعکس ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

محدودیت‌های تردد و توقف ویژه برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی

شیرانی در ادامه تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی را از ساعت هشت تا ۲۴ روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و جمعه (۱۳، ۱۵ و ۱۸ خردادماه) در محور آستارا – اردبیل و بالعکس ممنوع اعلام کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا ادامه داد: رانندگان و مسافران می‌توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی با شماره‌های ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ تماس بگیرند تا با اطلاع از شرایط حاکم بر جاده‌ها بهترین زمان و مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha