• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1403031308798
  • خبرنگار : 71021

چند مطالبه نمایندگان مراجع تقلید در دیدار نماینده ولی فقیه در حج

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و نمایندگان مراجع عظام تقلید در مدینه، نوع رفتار ماموران عربستان با زائران و تغییراتی که نسبت به گذشته رخ داده است و همچنین چگونگی برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با حج در عربستان به بحث گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با حضور زائران ایرانی در عربستان، دفاتر نمایندگان مراجع عظام تقلید آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، سیستانی، وحید خراسانی، سبحانی، شبیری زنجانی، سیدکاظم حائری و فیاض در مدینه و مکه فعال شده است، که به این انگیزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه سیدعباس حسینی ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ جداگانه با آنها دیداری داشتند و درباره آخرین تحولات حج گفت‌وگو کردند.

نماینده مراجع تقلید در  این دیدارها با اشاره به نوع رفتار ماموران عربستان با زائران و تغییراتی که نسبت به گذشته در این اماکن رخ داده است، از مسئولان حج و زیارت خواستند مواردی را که به ارائه خدمات بهتر به زائران منجر می‌شود در دیدار با مسئولان کشور میزبان (عربستان) مطرح کنند و یادآور شوند که زائران خانه خدا در این سرزمین مهمان هستند و همه باید تلاش کنند زمینه انجام مناسک و زیارت از اماکن مذهبی تسهیل شود.

در این زمینه بخوانید:

اولین بار است گروه رسانه‌ای ایران را از عربستان برمی‌گردانند

از سوی دیگر، از این نمایندگان درخواست شد زائران را نسبت به حساسیت‌های زمانی ومکانی در عربستان، توجیه کنند و آنها را به استفاده حداکثری از فرصت استثتائی حضور در مدینه و مکه ترغیب کنند.

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ دراین دیدارها لزوم هماهنگی و تعامل میان دفاتر بعثه مراجع عظام تقلید برای زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بهتر به منظور حضور در مدینه و مکه را یادآور شد و گفت: مجموعه حج و زیارت آمادگی دارد زمینه ارائه خدمات بهتر را برای این مجموعه فراهم کند تا آنها بدون دغدغه بتوانند با زائران در ارتباط بوده و خدمات خود را ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پاسخ به سوال تعدادی از نمایندگان دفاتر مراجع درباره امکان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در عربستان، به حضور حدود ۶۰ هزار زائر ایرانی در عربستان همزمان با روز برگزاری این انتخابات اشاره کرد و گفت: از هم‌اکنون تماس‌ها و پیگیری‌ها از طریق نمایندگی‌های سیاسی ایران در عربستان با مسئولان و جهات ذی‌ربط برای هماهنگی در این‌باره برقرار شده است و ادامه دارد.

نواب افزود: مجموعه حج و زیارت امیدوار است با تعامل و موافقت کشور میزبان زمینه حضور زائران ایرانی در هتل‌های محل استقرارشان در مدینه و مکه برای رأی‌گیری فراهم شود و زائران نیز در بازدیدهایی که انجام شده این در خواست را مطرح کرده‌اند.

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه روند انتقال زائران ایرانی از فرودگاه‌های مدینه و جده و اسکان در هتل‌ها را مناسب توصیف کرد و گفت: ورود زائران هرچند از سال‌های گذشته روان‌تر است، اما برخی مشکلات هم وجود دارد که انتظار می‌رود کشور میزبان (عربستان) نسبت به رفع آنها تدبیر کند و زائران ایرانی با حجی آرام و خاطره‌ای خوش به کشور بازگردند.

حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدارها مدت اقامات زائران ایران در مکه و مدینه را بین ۳۵ تا ۴۲ روز برشمرد.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت تا کنون بیش از ۵۸ هزار و ۱۲۰ زائر ایرانی وارد عربستان شده‌اند که ۶۶ درصد از کل جمعیت زائران ایرانی در حج امسال را دربرمی‌گیرد. با انتقال کامل زائران ایرانی به مکه، از عصر روز هشتم ذی‌الحجه (۲۶ خردادماه) عملیات اعزام زائران به سرزمین عرفات آغاز می‌شود.

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

نوع رفتار ماموران عربستان با زائران پیگیری شود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha